Μάλιστα, όπως αναφέρεται, τα 43 πλοία της πραγματοποίησαν πέρυσι 21.000 ταξίδια και «έγραψαν» 2.642.000 μίλια η κάλυψαν 125 φορές τον γύρο της γης. Η Attica Group δραστηριοποιείται σε έξι χώρες (Ελλάδα -Ιταλία, Μαρόκο - Ισπανία, Πουέρτο Ρίκο - Δομινικανή Δημοκρατία), απασχολεί 2.839 εργαζόμενους, ενώ διακινεί 7,2 εκατ. επιβάτες, μεταφέρει 1,3 εκατ. ΙΧ και 620 χιλιάδες φορτηγά.
Το μνημόνιο αφορά έργο που αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου. Το πλαίσιο συνεργασίας των δύο ομίλων θα έχει διάρκεια 10 ετών και θα αφορά το σύνολο του επενδυτικού προγράμματος που έχει βάλει μπροστά η Attica Group, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου της. Θα περιλαμβάνει, δηλαδή, τόσο τις επισκευαστικές εργασίες των πλοίων και τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης τους αλλά και -το πιο σημαντικό- και τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
Υπενθυμίζεται ότι η Attica Group έχει ανακοινώσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, ενώ μέχρι το 2026 προγραμματίζει επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των πλοίων του. Από αυτά πάνω από 30 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα πλοία της ΑΝΕΚ. Μεταξύ άλλων προγραμματίζεται η εγκατάσταση συστημάτων πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers) που μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μηχανές των πλοίων αλλά και συστημάτων για την ηλεκτρική σύνδεση των πλοίων στα λιμάνια (cold ironing). Σε δεύτερη φάση, θα προχωρήσει και η εγκατάσταση μηχανών διπλής καύσης σε επιλεγμένα πλοία αλλά και η ναυπήγηση καινούργιων πλοίων που θα καλύπτουν στο σύνολό τους τα νέα περιβαλλοντικά στάνταρ.
Για μια «ημέρα δικαίωσης για εμάς και του εργαζομένους των ναυπηγείων» έκανε λόγο ο κ. Ξενοκώστας τονίζοντας πως θα έρθουν και άλλες αντίστοιχες συμφωνίες. «Δουλεύουμε σκληρά για να είναι μια από τις πολλές ημέρες δικαίωσης που θα έρθουν», ανέφερε χαρακτηριστικά. Μιλώντας για τις εργασίες που ήδη έχουν γίνει, ο επικεφαλής της ΟΝΕΧ σημείωσε πως ήδη έχει δημιουργηθεί ένα καλό όνομα στη διεθνή αγορά. «Φέρνουμε τα πλοία, τα παραδίδουμε στην ώρα τους και με ανταγωνιστικές τιμές. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου έχουν γίνει συνώνυμο της έγκαιρης παράδοσης», σημείωσε.
Ο πρόεδρος της Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας, σημείωσε πως ο όμιλος αποφάσισε να συμμετάσχει στον «αγώνα για την αναβίωση» της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας. «
Έχουμε το καθήκον να δώσουμε ότι μπορούμε στην ελληνική οικονομία. Σκοπός μας είναι να έχουμε μια συμφωνία win-win για τις δύο πλευρές», τόνισε ο κ. Μάγειρας σημειώνοντας παράλληλα πως απαιτείται η δημιουργία ενός Ταμείου Επενδύσεων για την ακτοπλοΐα που θα αξιοποιεί και κοινοτικά κονδύλια, όπως κάνουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. «Έχουμε προτείνει τη δημιουργία μιας ομάδας εργασίας για τον σκοπό αυτό. Ο χρόνος πιέζει», τονισε.
«Ιστορική Συμφωνία»
Η υπογραφή του Μνημονίου πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης παρουσία του υπουργού Κώστα Σκρέκα ενώ παρόντες ήταν οι υπουργοί Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης και Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο πρέσβης των ΗΠΑ, Τζορτζ Τσούνης.
Για μια σημαντική συμφωνία ύψους 1 δισ. ευρώ έκανε λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. «Είναι το ξεκίνημα μιας φωτεινή σελίδα για τα ναυπηγεία και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας. Η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας δίνει σάρκα και οστά στο όραμά μας να καταστεί η Ελλάδα ναυπηγικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου», τόνισε ο κ. Σκρέκας. Όπως σημείωσε ο κ. Σκρέκας, η ONEX αναλαμβάνει να εκτελέσει το ναυπηγικό πρόγραμμα της Attica Group, ύψους 1 δισ. για τα επόμενα 10 χρόνια στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και τη ναυπήγηση νέων πλοίων στα ναυπηγεία της ΟΝΕΧ.
Για μια μεγάλη εθνική επιτυχία έκανε λόγο ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης. «Το γεγονός ότι ένας όμιλος όπως η Attica Group υπογράφει συμφωνία που θα δώσει δουλειά για πολλά χρόνια στα ναυπηγεία με γεμίζει υπερηφάνεια» σημείωσε ο υπουργός Εργασίας και εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι θα έρθουν και άλλες συμφωνίες.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, σημείωσε πως η συμφωνία αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. «Η σημερινή υπογραφή δεν είναι απλά μια σημαντική εξέλιξη αλλά και παράδειγμα προς μίμηση που θα παρουσιάσουμε σε διεθνή φόρα για συνεργασίες που οδηγούν στην πράσινη μετάβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως η σημερινή συμφωνία ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.
Για μια ιστορική συμφωνία που «είναι στην ουσία η έναρξη της βιώσιμης και σταθερής ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδας. Ανοίγει ένας άλλος ορίζοντας που όχι μόνο δημιουργεί θέσεις εργασίας αλλά και ένα οικοσύστημα άλλων δραστηριοτήτων που θα ενισχύσουν τη βιομηχανία και την ελληνική οικονομία», έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr