Το μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη από τον πρόεδρο και CEO της ΟΝΕΧ, Πάνο Ξενοκώστα, και τον πρόεδρο της Attica Group, Κυριάκο Μάγειρα. Πρόκειται για «mega deal» που σηματοδοτεί την εκκίνηση του εκσυγχρονισμού του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας. Η συνεργασία Attica και ΟΝΕΧ θα έχει διάρκεια 10 ετών και περιλαμβάνει τόσο επισκευαστικές εργασίες, όσο και μετασκευαστικές εργασίες, με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων. Όμως, εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι η συμφωνία αφορά τη ναυπήγηση νέων πλοίων σε ναυπηγεία της Ελλάδας. Ο Πάνος Ξενοκώστας υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, πως έπονται και άλλες αντίστοιχες συμφωνίες, ενώ σημείωσε ότι, πλέον, τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου έχουν καταστεί συνώνυμο της έγκαιρης παράδοσης. Ο πρόεδρος της Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας, σημείωσε πως ο όμιλος αποφάσισε να συμμετάσχει στον «αγώνα για την αναβίωση» της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη δημιουργίας ενός Ταμείου Επενδύσεων για την ακτοπλοΐα που θα αξιοποιεί κοινοτικά κονδύλια, όπως κάνουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η υπογραφή έλαβε χώρα παρουσία του υπουργού Κώστα Σκρέκα, ενώ παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι υπουργοί Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, ο αν. υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Νίκος Παπαθανάσης, καθώς και ο πρέσβης των ΗΠΑ, Τζορτζ Τσούνης.
Σημειωτέον πως το κυβερνητικό σχέδιο για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, με τη μεταβίβασή τους στον όμιλο ΟΝΕΧ, εγκρίθηκε από την ευρωπαϊκή επιτροπή και επισήμως. Ως γνωστό, για την επιτυχή κατάληξη του εγχειρήματος είχαν συμφωνήσει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων, τραπεζικά ιδρύματα και το ελληνικό δημόσιο. Κατόπιν τούτου, η εκτέλεση του ναυπηγικού προγράμματος εκσυγχρονισμού του στόλου της Attica Group, για την αναβάθμιση των 45 πλοίων, θα έχει «ελληνικό πρόσημο», σύμφωνα με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Νομοθεσίας. Η αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων της Ελευσίνας, της Σύρου και του Σκαραμαγκά, μετατρέπουν τη χώρα μας σε ναυπηγικό hub για την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και επαναπροσδιορίζουν την παραγωγική δυναμική της Ελλάδας στην άμυνα, στην ενέργεια και, βεβαίως, στη ναυτιλία. Μάλιστα, η «ναυτιλιακή Ελλάδα» πέτυχε και πάλι μια τιμητική πρωτιά, αφού εξελέγη, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, στην 1η θέση στην Κατηγορία «Α» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών. Είναι μια επίδοση που καταδεικνύει τον δυναμικό και πρωταγωνιστικό ρόλο της χώρας μας στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς και τη μακρόχρονη και καθοριστική συμβολή της στη διαμόρφωση του διεθνούς ναυτιλιακού σχεδιασμού.
Τέλος, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε πως είναι μια ημέρα δικαίωσης των προσπαθειών όλων όσοι πίστεψαν στην αναβίωση των ναυπηγείων, αφού μια νέα σελίδα ξεκινά για τη ναυπηγική βιομηχανία και την ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας, εντός της χώρας μας από έμπειρο εργατικό δυναμικό με εξειδικευμένες δεξιότητες. Στο πρώτο συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου, με τίτλο «Ξυπνώντας τον κοιμώμενο γίγαντα», θα συζητηθούν αρκετά για το επιτυχημένο αναπτυξιακό εγχείρημα και το φωτεινό μέλλον που διαγράφεται. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές αυτής της συμφωνίας και, ιδιαίτερα, στους επικεφαλής των δύο μεγάλων ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων, της Attica Group και της ΟΝΕΧ, ως επίτιμων μελών του Ε.Β.Ε.Π.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr