Η εξέλιξη αποτελεί πλήγμα για τη Ρωσία, καθώς μειώνει τον αριθμό των ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες είναι έτοιμες να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε καταναλωτές στην Ασία, την Τουρκία, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Νότια Αμερική - αν και οι traders ανέφεραν ότι η Μόσχα έχει ακόμη αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες που την εξυπηρετούν.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που σταμάτησαν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο είναι οι Minerva Marine, Thenamaris και TMS Tankers.
Και οι τρεις εταιρείες ήταν ενεργοί μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου και καυσίμων μέχρι τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, όταν άρχισαν να περιορίζουν τη συμμετοχή τους στο σχετικό εμπόριο, σύμφωνα με τους traders και τα στοιχεία από ναυτιλιακούς πράκτορες που ήλθαν σε γνώση του Reuters. Επίσης και οι τρεις εταιρείες απέρριψαν αιτήματα για φόρτωση ρωσικού αργού τον Νοέμβριο και αργότερα.
Οι κυρώσεις έχουν αποτέλεσμα
Τον Οκτώβριο, η Ουάσιγκτον επέβαλε τις πρώτες κυρώσεις σε ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων από την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, γιατί μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο με τιμή πάνω από το ανώτατο όριο τιμής της G7, στα 60 δολάρια το βαρέλι. Την περασμένη εβδομάδα, επέβαλε κυρώσεις σε ακόμη τρία πλοία.
Οι χώρες της G7 εισήγαγαν ανώτατο όριο τιμών για το ρωσικό πετρέλαιο στα τέλη του 2022, ωστόσο δεν το είχαν επιβάλει, επί της ουσίας, μέχρι πρόσφατα. Το ανώτατο όριο έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τα ρωσικά έσοδα από εξαγωγές, τα οποία χρησιμοποιούνται στον πόλεμο κατά της Ουκρανίας.
Η κύρια κατηγορία εξαγώγιμου αργού της Ρωσίας, η ποικιλία Urals, διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι από τα μέσα Ιουλίου, με αποτέλεσμα πολλοί παρατηρητές της αγοράς να αναφέρουν ότι το ανώτατο όριο τιμών δεν λειτουργεί. Η ρωσική κατηγορία αργού πετρελαίου Pacific ESPO Blend διαπραγματεύεται επίσης πάνω από το ανώτατο όριο, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ.
Οι τρεις ελληνικές εταιρείες μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο για δεκαετίες και συνέχισαν να το κάνουν όταν οι περισσότερες δυτικές εταιρείες σταμάτησαν να εκτελούν τα δρομολόγια για να αποφύγουν τους αυξανόμενους κινδύνους κυρώσεων και την επιβολή ανώτατου ορίου τιμών.
Η Ρωσία βρίσκει λύσεις
Προς το παρόν, η Ρωσία φαίνεται να τα καταφέρνει, καθώς στο εμπόριο εισήλθαν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, ανέφεραν οι πηγές του Reuters.
Η Ρωσία πλέον βασίζεται στη ναυτιλιακή της εταιρεία Sovcomflot και σε πολλές ελάχιστα γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ινδία, το Χονγκ Κονγκ, τις Σεϋχέλλες, την Γκάνα και άλλες τοποθεσίες, σύμφωνα με στοιχεία. Τα πλοία φέρουν σημαίες διαφόρων κρατών από τη Λιβερία έως τα Νησιά Κουκ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr