Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την πλευρά του Προέδρου του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. στην επιβεβλημένη εξαίρεση των αποβλήτων επισκευών πλοίων από το προς έγκριση Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ. Τονίστηκε και τεκμηριώθηκε, ότι τα απόβλητα επισκευών πλοίων είναι απόβλητα βιομηχανικής δραστηριότητας και δεν έχουν θέση στο Σχέδιο Διαχείρισης των Λειτουργικών Αποβλήτων Πλοίων (απόβλητα δρομολογίων πλοίων), που είναι ναυτιλιακά απόβλητα (απόβλητα σύμβασης Marpol). Τονίστηκε η ανάγκη άμεσης εφαρμογής της απόφασης 180/2020 της ΡΑΛ, που καταργεί το μονοπώλιο και ανοίγει τον ανταγωνισμό τουλάχιστον για τα απόβλητα επισκευών πλοίων.
Μεταξύ άλλων ζητήθηκαν :
- Η παρέμβαση του κ. Υπουργού για την απελευθέρωση θέσεων επισκευών πλοίων, από άλλες άσχετες με την Ναυπηγοεπισκευή δραστηριότητες, καθώς και για την περαιτέρω αύξηση των θέσεων αυτών.
- Η θεσμική συμμετοχή εκπροσώπων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων στα Συμβούλια Χρηστών Λιμένων, σε όποιες Χερσαίες Λιμενικές Ζώνες αναπτύσσονται ναυπηγικές/ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.
- Η επίσπευση των έργων στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Υποδομές και η κατασκευή υποδομών υγιεινής της εργασίας στις περιοχές επισκευών πλοίων, που σήμερα δεν υφίστανται.
Έγινε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΠ, που καθιστά μη ανταγωνιστικό το λιμάνι του Πειραιά και στην αδικαιολόγητη αύξηση των τελών, ιδιαίτερα της παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων κατά το εξωφρενικό ποσοστό του 50%.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επιβολή της ανωτέρω αύξησης και στην ακτοπλοΐα από 1-1-2023, χωρίς να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα η προβλεπόμενη από τη Σύμβαση Παραχώρησης Υπουργική Απόφαση. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή παράβαση της Σύμβασης Παραχώρησης από την COSCO/ΟΛΠ.
Ο Υπουργός κ. Χρήστος Στυλιανίδης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ανωτέρω θέματα, που παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και επιφυλάχθηκε για τις δικές του ενέργειες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr