Η κατάσταση αυτή αποτυπώθηκε και στις εκθέσεις των ελληνικών ναυτιλιακών για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου του 2023, όπου η άνοδος στις ημερήσιες τιμές ναύλωσης πλοίων, οδήγησε τα κέρδη σε «υψηλές πτήσεις».
Ενδεικτικά, οι δύο εταιρείες του Νικόλαου Βαφειά, κατέγραψαν:
- StealthGas: Αυξημένα κέρδη τριμήνου 16,8 εκατ. δολάρια από 7,6 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023
- Η Ιmperial Petroleum, 35,7 εκατ. δολάρια από 200.000 δολάρια
Όπως είχε δηλώσει ο κ. Βαφειάς «εμπορικά, αξιοποιήσαμε την ισχυρή αγορά δεξαμενόπλοιων και χρησιμοποιήσαμε αποτελεσματικά έναν μέσο στόλο 10 πλοίων για να παράγουμε σε ένα τρίμηνο καθαρό εισόδημα 36 εκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 17.750% σε σύγκριση με το καθαρό εισόδημα που δημιουργήθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2022 και ένα EBITDA σχεδόν 40 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή 1.435% υψηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Χωρίς αμφιβολία είμαστε σε καλή θέση για να επωφεληθούμε από τις καλές συνθήκες της αγοράς που φαίνεται ότι θα διαρκέσουν».
Επιπλέον, η Okeanis Eco Tankers του Γιάννη Αλαφούζου σημείωσε τριμηνιαία κέρδη 51,4 εκατ. δολάρια από 1,9 εκατ. δολάρια
Η Gaslog Partners του Πήτερ Λιβανού, σημειώνει κέρδη τριμήνου 36,37 εκατ. δολάρια από 34,98 εκατ. δολάρια.
Kαι αυτές είναι μόνο μερικές από τις εταιρείες Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν, 1.450 δεξαμενόπλοια (δεύτερη κατηγορία πίσω από τα bulkers), συνολικής αξίας 61,03 δισ. δολαρίων, 137 πλοία μεταφοράς LNG και 115 πλοία μεταφοράς LPG.
Μάλιστα, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιοκτήτες του 22% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων που μπορούν να μεταφέρουν LNG.
Γεωργία Σαμπαζιώτη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr