Ωστόσο, ακόμη και ο ΙΜΟ πρέπει να προσέχει να μην δημιουργεί κανονισμούς που αντιμετωπίζουν τη ναυτιλία μεμονωμένα προειδοποιεί ο Σύνδεσμος, ο οποίος εκπροσωπεί τον παγκόσμιο τομέα της ναυτιλίας ξηρού φορτίου.
«Η ρύθμιση της ναυτιλίας μεμονωμένα θα επιφέρει στρεβλώσεις και κινδύνους στο παγκόσμιο εμπόριο», είπε ο Πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτρης Φαφαλιός.
«Ιδιοκτήτες και χειριστές πλοίων, παραγωγοί καυσίμων, ναυλωτές, φορτίο ιδιοκτήτες, αποστολείς και παραλήπτες, διαχειριστές λιμένων και τερματικών σταθμών, όλοι μοιράζονται ευθύνες στο καθημερινό ναυτιλιακό εγχείρημα, που είναι η ναυτιλία ξηρού φορτίου», εξήγησε.
«Η ναυτιλία ξηρού φορτίου, η οποία είναι ήδη ένας από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς, θέλει σθεναρά να απελευθερωθεί από τον άνθρακα.
Ωστόσο, τονίζω ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας», σχολίασε.
Η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη διάρκεια της συνάντησης των μελών της Intercargo την περασμένη εβδομάδα στο Ντουμπάι (25-26 Μαΐου 2023).
Τα μέλη συζήτησαν ορισμένα βασικά ζητήματα του κλάδου που σχετίζονται με τον τομέα ξηρού φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των αερίων θερμοκηπίου, της ανάλυσης του κύκλου ζωής του καυσίμου, η εφαρμογή νέων διεθνών και περιφερειακών κανονισμών, καθώς και αντάλλαξαν εμπειρίες και πληροφορίες.
Η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τη φιλοδοξία του ΙΜΟ να επιτύχει καθαρή ναυτιλία μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050. Ωστόσο, τονίζει ότι η ευθύνη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν μπορεί να ανατεθεί αποκλειστικά στον διαχειριστή πλοίου, αλλά πρόκειται για μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά από ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού.
Ο ΙΜΟ βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία αναθεώρησης της στρατηγικής του για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου (GHG).
Η INTERCARGO συμμετέχει ενεργά στον ΙΜΟ και σκοπεύει να υποβάλει έγγραφο στη συνεδρίαση MEPC 81 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) το 2024 σχετικά με την επίδραση του χρόνου αδράνειας (π.χ. αναμονή στο λιμάνι), των σύντομων ταξιδιών και την επίδραση της αναλογίας ταξιδιών με φορτίο έναντι του έρματος στις αξιολογήσεις του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) των πλοίων.
Ο Γενικός Γραμματέας Κώστας Γκόνης σχολίασε: «Ήταν ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τόσα πολλά μέλη μας, που έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, συμμετείχαν στο Ντουμπάι και φυσικά αλλά και εξ αποστάσεως. Το επίπεδο τεχνογνωσίας και ενθουσιασμού μεταξύ των μελών μας μάς επιτρέπει να συνεισφέρουμε με γνώση στον ΙΜΟ και σε πολλά άλλα φόρουμ του κλάδου».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr