Με δεδομένη την άνοδο της δραστηριότητας στις ανακυκλώσεις πλοίων, η BIMCO υπογραμμίζει ότι είναι ζωτικής σημασίας η επικύρωση και η εφαρμογή της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, στόχος της οποίας είναι η ενίσχυση της ασφάλειας των ανακυκλώσεων.
Η σύμβαση υιοθετήθηκε από το 2009 με σκοπό να μειώσει τα ρίσκα στην υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον.
Στην πραγματικότητα, η ανακύκλωση χάλυβα σε καμίνους ηλεκτρικού τόξου εκπέμπει σημαντικά λιγότερα αέρια θερμοκηπίου από την παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα, και καθώς το ηλεκτρικό δίκτυο απελευθερώνεται από τον άνθρακα, οι εκπομπές θα μειωθούν περαιτέρω.
Ως εκ τούτου, η ανακύκλωση πλοίων μπορεί να συνεχίσει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στην κυκλική οικονομία.
Ευτυχώς, η Ινδία και η Τουρκία που είναι δύο από τις σημαντικότερες χώρες που ανακυκλώνουν πλοία, είναι επίσης σημαντικοί παραγωγοί χάλυβα με υψηλό μερίδιο χρήσης καμίνων ηλεκτρικού τόξου.
Κατά την τελευταία πενταετία, αυτές οι χώρες έχουν ανακυκλώσει το 25% και το 34% της χωρητικότηταςκαι του αριθμού των πλοίων αντίστοιχα.
Μαζί με το Μπαγκλαντές, τη μεγαλύτερη χώρα ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο, και το Πακιστάν, αυτές οι τέσσερις κορυφαίες χώρες έχουν ανακυκλώσει το 96% της χωρητικότητας και το 77% των πλοίων τα τελευταία πέντε χρόνια.
Την προηγούμενη δεκαετία ανακυκλώθηκαν 7,780 πλοία συνολικής χωρητικότητας 285 εκατ. τόνων, Η πλειοψηφία αυτών (το 60%) χτίστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990. Στην επόμενη δεκαετία, η πλειοψηφία των πλοίων που θα πάνε για ανακύκλωση θα είναι κατασκευασμένη μέσα στη δεκαετία του 2000.
Συγκριτικά με τη δεκαετία του '90, περισσότερα από τα μισά πλοία έχουν ναυπηγηθεί στα '00s και θα οδηγήσουν στην απαιτούμενη αύξηση στην ανακύκλωση.
Τα πλοία που ναυπηγήθηκαν από το 2010 αυξήθηκαν κατά 65% κάτι που σημαίνει ότι σε βάθος δεκαετίας ή 20ετίας θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε σε υψηλότερα επίπεδα ανακύκλωσης.
Ιστορικά, περίπου το 50% της χωρητικότητας των bulkers, δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει ανακυκλωθεί μέχρι τη στιγμή που τα πλοία θα ήταν 25 ετών και το 90% στα 30-35 χρόνια.
«Εάν εφαρμόσουμε αυτό το πρότυπο ανακύκλωσης στα τρέχοντα εμπορικά πλοία, υπολογίζουμε ότι 15.000 πλοία και 600 εκατομμύρια τόνοι βάρους θα ανακυκλωθούν μεταξύ 2023 και 2032», σημειώνει η BIMCO.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr