Σε αυτό, συνέβαλε και το γεγονός ότι η Ρωσία δε συμφώνησε στο συγκεκριμένο πλαφόν και έτσι μεγάλη μερίδα δεξαμενόπλοιων σταμάτησαν τις μεταφορές τους στις διεθνείς αγορές και επικεντρώθηκαν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και προϊόντων στις χώρες-αγοραστές, που γίνονται όλο και περισσότερες λόγω της χαμηλής τιμής του.
Σε ανάλυση της S&P Global σκιαγραφείται ο λεγόμενος «dark ή shadow fleet», τα πλοία δηλαδή που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, πολλές φορές χωρίς καταγραφή.
Η εταιρεία λοιπόν αναφέρει ότι ο συγκεκριμένος στόλος δεξαμενόπλοιων ανέρχεται στα 434 πλοία.
Στην καταγραφή αυτή συμπεριλαμβάνονται πλοία νηολογημένα στη Ρωσία, ρωσικών συμφερόντων, όσα έφτασαν σε ρωσικά λιμάνια αλλά και όσα μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο από πλοίο σε πλοίο μετά τις 5 Δεκεμβρίου.
Ακόμα συμπεριλαμβάνονται δεξαμενόπλοια που μετέφεραν μέχρι πρότινος φορτίο από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, αλλά επικεντρώθηκαν μόνο στο ρωσικό πετρέλαιο και όσα πουλήθηκαν από τον Αύγουστο του 2022 και έπειτα.
Να σημειωθεί ακόμα, ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων αυτών είναι τα 13 έτη, με το παλαιότερο να είναι 27 ετών.
Όσον αφορά τις χώρες προορισμού του ρωσικού πετρελαίου, αυτές είναι μεταξύ άλλων η Κίνα, η Ινδία, η Αίγυπτος και η Νιγηρία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr