Όπως συμπληρώνει στην εβδομαδιαία έκθεσή του για την αγορά των δεξαμενόπλοιων ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson, λιγότερο φορτίο από το αναμενόμενο προορίζεται για τη Λατινική Αμερική, ενώ ένα μεγάλο μέρος παραμένει άγνωστο προς τα που κατευθύνεται, υποδηλώνοντας ότι αυτός ο όγκος πετρελαίου και άλλων διυλισμένων προϊόντων μεταφέρονται σε αγορές μεγάλων αποστάσεων.
Παρά την ανάγκη να βρεθούν νέες διεθνείς αγορές για πάνω από 1 εκατομμύριο b/d καθαρών προϊόντων, τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι η Ρωσία ήταν σχετικά επιτυχημένη, σε όρους όγκου εξαγωγής για τον Φεβρουάριο του 2023, καθώς κατέγραψε υψηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο για όλο το 2022.
Η επιτυχία αυτή οφείλεται σε αξιοσημείωτες αλλαγές στην ιδιοκτησία του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και στην προθυμία ορισμένων δυτικών εταιρειών να συμμετάσχουν στη ρωσική αγορά, πιθανώς εντός του πλαισίου του πλαφόν.
Ο Gibson έχει καταγράψει αυτό το μήνα, πάνω από 120 MR και Handies που εμπλέκονται στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων και τουλάχιστον 21 LR2.
Μεγάλο μέρος των προϊόντων με κατεύθυνση την Ανατολή αναμένεται να καταλήξει στη Μέση Ανατολή, κυρίως τα ημιτελή προϊόντα και τα συστατικά ανάμειξης. Η συγκεκριμένη περιοχή θα μπορούσε να γίνει ένας κόμβος ανάμειξης, όπου τα ρωσικά προϊόντα μετατρέπονται σε προϊόντα προδιαγραφών για επανεξαγωγή σε όλο τον κόσμο.
Εάν αυτό γίνει, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος, οι παραδοσιακές δυτικές εξαγωγικές αγορές θα μπορούσαν να δουν τη «βενζίνη της Μέσης Ανατολής» να ανταγωνίζεται τις προμήθειες των ΗΠΑ και της Ευρώπης, ίσως ακόμη και στις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σε κάθε περίπτωση, το πλαφόν στις τιμές των διυλισμένων προϊόντων έχει δημιουργήσει πρόσθετα εμπόδια στο εμπόριο διυλισμένων προϊόντων, τα οποία δε φαίνεται να ξεπερνιούνται σύντομα, σύμφωνα με τον Gibson.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr