Συγκεκριμένα υπογράμμισε ότι ήδη ένα ποσό, που φτάνει το 1,35 δισ. ευρώ, αφορά εξαγωγές αγαθών, εξοπλισμού για τις επισκευές ή ναυπηγήσεις πλοίων του ελληνικού εφοπλισμού που γίνονται σε διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο.
Εφόσον, μέρος του ναυπηγικού έργου αυτού μπορεί να μεταφερθεί στην Ελλάδα με την «αναγέννηση» των Ναυπηγείων Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, που ήδη τρέχει, αλλά και του Περάματος, η εθνική οικονομία μπορεί να αυξήσει την υπεραξία, που μένει εδώ και να δει «ψαλίδι» στο εμπορικό της έλλειμμα που φτάνει το ποσό των 38 δισ.. ευρώ. από τον κλάδο εφοδιασμού και εξοπλισμού πλοίων.
Όπως είπε ο κ. Κορκίδης εάν αυξηθούν τα πλοία που έρχονται στα ναυπηγεία στην Ελλάδα θα μπορεί το ποσό του 1,35 δισ. να διπλασιαστεί.
Παράλληλα, ανέφερε ως ευκαιρία για την οικονομία το να υλοποιηθεί μέρος των ναυπηγικών προγραμμάτων για την ανανέωση του στόλου ρυμουλκών ή της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα. «Ο στόλος των ρυμουλκών θα πρέπει να ανανεωθεί με επενδύσεις περίπου 240 εκατ. τα επόμενα χρόνια, ενώ ανάλογα από τα 80 πλοία της ακτοπλοΐας, 24 θα πρέπει να αντικατασταθούν», σημείωσε χαρακτηριστικά με την αξιοποίηση και διαλυτηρίων πλοίων.
Ο κ. Κορκίδης σημείωσε ότι μεγάλο μέρος των διαλύσεων πλοίων γίνεται στην Τουρκία ενώ με την ανάπτυξη «πράσινων» διαλυτηρίων, όπως με βάση πληροφορίες είναι στόχος για τη νέα διοίκηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, θα μπορούσε και η Ελλάδα να γίνει πόλος έλξης σημαντικών σχετικών έργων, ειδικά από την ελληνική πλοιοκτησία.
Σημείωσε, δε, ότι από τα 17 επενδυτικά σχέδια που έχουν κατατεθεί για «πράσινα» ναυπηγεία και διαλυτήρια στην ΕΕ τα 12 προέρχονται από την Τουρκία. Για αυτό υπογράμμισε την ανάγκη η φωνή των ελληνικών ναυπηγείων να ενισχυθεί στα ευρωπαϊκά fora και να αλλάξει ρότα συνολικά η κοινοτική πολιτική.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr