Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Alphaliner, οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο τη μεθανόλη, έχουν αυξηθεί κατά πολύ, συγκριτικά με τις παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο το LNG τους προηγούμενους 6 μήνες, ενώ μόλις το 8% πλέον των εταιρειών που δίνουν παραγγελίες για νεότευκτα προτιμά το πετρέλαιο.
Το LNG αλλά και η μεθανόλη αντιπροσωπεύουν το 40% του βιβλίου παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία που κινούνται με μεθανόλη και βρίσκονται υπό παραγγελία είναι επί του παρόντος 68, ποσοστό που ανέρχεται στο 12% σε όρους χωρητικότητας, σε σχέση με το λιγότερο από 1% πάνω από ένα χρόνο πριν.
Γράφημα της Alphaliner, που δείχνει τις προτιμήσεις σε παραγγελίες πλοίων που κινούνται με μεθανόλη, LNG, η πετρέλαιο από το 2020 έως το 2023
Όπως υπογράμμισε η Alphaliner σε έκθεσή της την προηγούμενη εβδομάδα «τα μεγέθη δείχνουν ότι η ''πράσινη επανάσταση'' στη ναυτιλία και συγκεκριμένα στα θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων,σημειώνει αυτή τη στιγμή σταθερή εξέλιξη, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να χαλάνε πολλά χρήματα, προκειμένου να ανασκευαστεί ο στόλος τους σύμφωνα με τα πρότυπα της πράσινης μετάβασης».
Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο τομέας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που στρέφεται στη μεθανόλη, αλλά και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα δεξαμενόπλοια τοποθετούν τις παραγγελίες τους στο βιβλίο.
Και ο τομέας της κρουαζιέρας κάνει βήματα προκειμένου να ασπαστεί τη μεθανόλη ώς κάυσιμο. Για παράδειγμα οι εταιρείες Costa, ΤUI Cruises, Disney και Norwegian έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για να χρησιμοποιήσουν τη μεθανόλη ως καύσιμο στα κρουαζιερόπλοιά τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr