Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg που μοιράζεται στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο, τα ημερήσια κέρδη των σχετικά μικρών τάνκερ που παραδίδουν διυλισμένα καύσιμα στον Ατλαντικό ωκεανό έχουν αυξηθεί κατά περίπου 280% αυτή την εβδομάδα, φτάνοντας τα 41.968 δολάρια. Μάλιστα, μόνο χθες κατέγραψαν αύξηση 58%, φτάνοντας στη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο από τα τέλη του 2021.
«Οι ρωσικοί όγκοι συνεχίζουν να κινούνται με τον ίδιο ρυθμό και αυτό απαιτεί πολλά πλοία», δήλωσε στο Bloomberg ο Lars Bastian Ostereng, αναλυτής της Arctic Securities, σημειώνοντας ότι «τελικά η άνοδος δείχνει ότι η ζήτηση είναι αρκετά καλή και τα θεμελιώδη στοιχεία είναι ισχυρά».
Όπως διαβάζουμε στο Bloomberg, ένας αριθμός περίπου 600 πλοίων έχουν ενταχθεί σε έναν στόλο πλοίων που βοηθούν τη Ρωσία να διατηρήσει τη ροή του πετρελαίου της. Έτσι, ως αποτέλεσμα, υπάρχουν λιγότερα πλοία που εξυπηρετούν άλλους εξαγωγείς πετρελαίου και αυτό αυξάνει το κόστος των ναύλων.
Ωστόσο, η παραπάνω άνοδος των τιμών δεν οφείλεται μόνο σε αυτό το γεγονός. Η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικών καυσίμων από τις 5 Φεβρουαρίου. Πριν από αυτό, η Ένωση ήρε την αγορά ραφιναρισμένων προϊόντων από αλλού για να εξασφαλίσει άφθονη προσφορά, κάτι που εκτόπισε ορισμένα πλοία σε έναν ήδη αραιό στόλο. Τώρα, καθώς οι αγορές αυξάνονται αλλού, οι τιμές εκτοξεύονται.
«Αυτό που ακούμε είναι ότι πολλά πλοία ξαφνικά αφαιρέθηκαν από λίστες χωρητικότητας και κατευθύνθηκαν προς τη Ρωσία», δήλωσε ο Eirik Haavaldsen, ναυτιλιακός αναλυτής στην Pareto Securities AS στο Όσλο. «Έτσι ξαφνικά ο εφοδιασμός των σκαφών σχεδόν εξαφανίστηκε χθες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr