Όπως είχαμε γράψει σε ρεπορτάζ πριν από λίγες μέρες, πλοία ηλικίας 25 ετών και άνω δε θα επιτρέπεται να καταπλέουν στα λιμάνια της χώρας, ενώ μάλιστα όταν πλοίο φτάσει σε αυτή την ηλικία θα χάνει και τη δυνατότητα να φέρει σημαία Ινδίας.
Η Marine Traffic αναφέρει ότι 3,802 δεξαμενόπλοια και bulkers, με έτος κατασκευής έως και πριν το 1998 κατέπλευσαν στην Ινδία το 2022.
Κάνοντας αναφορά στο νέο κανόνα για την αφαίρεση σημαίας, η Marine Traffic υποστηρίζει, ότι επί του παρόντος υπάρχουν 753 πλοία κατασκευασμένα πριν από το 2003, που είναι καταγεγραμένα με σημαία Ινδίας, εκ των οποίων τα 133 είναι δεξαμενόπλοια και τα 61 είναι bulkers.
Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv Shipbrokers, η Ινδία είναι υπέυθυνη για το 17% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου σιδηρομεταλλέυματος, για το 19% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου κάρβουνου και για το 2% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου σιτηρών.
Ακόμα, η Ινδία είναι υπέυθυνη για το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου και για το 7% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου προϊόντων πετρελαίου.
Όπως αναφέρει άλλη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, «αν και επί του παρόντος οι ναυτιλιακές που κατέχουν πλοία ''μεγαλύτερης ηλικίας'' αντιμετωπίζουν θέμα μόνο με την κατάπλευση στην Ινδία, το θέμα αναμένεται να διογκωθεί».
Γίνεται κατανοητό, ότι μέχρι την αντικατάσταση του στόλου τους από νεότευκτα ή έστω από second hand πλοία που είναι κάτω των 25 ετών κατασκευής, όσοι εμπορεύονται τα παραπάνω προϊόντα με την Ινδία, είτε θα αντιμετωπίσουν απώλειες, είτε θα πρέπει να βρουν εναλλακτικά λιμάνια.
Και αυτό γιατί κοντά στο 1/3 των καταγεγραμμένων με σημαία Ινδίας πλοία, είναι Bulkers (για μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου) ή και δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν κατά βάση υγρά καύσιμα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr