Η ναυτιλία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, υφίσταται αυξανόμενη πίεση από τους περιβαλλοντολόγους να προσφέρει πιο συγκεκριμένη δράση, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς άνθρακα.
«Ακόμα περιμένουμε τους κατασκευαστές μηχανών και πλοίων για να βρουν πραγματικές πράσινες λύσεις», είπε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (GSCC), σε ομιλία του σε ετήσια εκδήλωση στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα.
«Χρειαζόμαστε ένα απλό κίνητρο, όπως η επιβάρυνση των καυσίμων ως μεσοπρόθεσμο μέτρο έως ότου καταστούν διαθέσιμα ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα μακροπρόθεσμα».
Η βιομηχανία δοκιμάζει έναν αριθμό καθαρότερων επιλογών καυσίμων, όπως αμμωνία και μεθανόλη, καθώς και δοκιμαστικά πανιά αέρα, σε μια προσπάθεια να αναζητήσει νέες λύσεις μακριά από πιο βρώμικα καύσιμα.
Ο Φαφαλιός είπε ότι πολλές εταιρείες, είτε στον τομέα της ναυτιλίας είτε σε εμπόρους εμπορευμάτων, "διαφημίζουν τα δυνατά σημεία των αγαπημένων τους καυσίμων, αλλά καμία μέχρι στιγμής δεν έχει φανεί πραγματικό πράσινο αποτύπωμα σε μια καλή βάση".
Ο Φαφαλιός ανέφερε ότι «κανένα από τα εναλλακτικά πράσινα καύσιμα, μηδενικά ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα δεν έχει ακόμη παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων ή κόστους για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου».
«Η αμμωνία για παράδειγμα είναι επί του παρόντος ένα πολύ επικίνδυνο καύσιμο και δεν έχουν ληφθεί αρκετά μέτρα ασφαλείας για να γίνει ρεαλιστική επιλογή».
Η GSCC με έδρα το Λονδίνο είναι ένας από τους κορυφαίους φορείς που εκπροσωπούν την ελληνική ναυτιλία, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων εφοπλιστών στον κόσμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr