Οι όγκοι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε όλη τη χώρα τον Δεκέμβριο ανήλθαν σε 1,7 εκατομμύρια TEU, σημειώνοντας αύξηση 5,9% σε μηνιαία βάση.
Ανά λιμάνι, η Nhava Sheva (Jawaharlal Nehru Port Authority, ή JNPA) συνεισέφερε 522.035 TEU, αύξηση 10% από 473.104 TEU τον Νοέμβριο.
Το Adani Ports (APSEZ) – το οποίο διαθέτει ένα δίκτυο δευτερευόντων, μη κυβερνητικών τερματικών σταθμών στις ανατολικές και δυτικές ακτές της Ινδίας – ανέφερε αξιοσημείωτη αύξηση στον χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων τον περασμένο μήνα. Οι τοποθεσίες λιμένων/ τερματικών σταθμών σε όλη τη χώρα κινήθηκαν σωρευτικά κατά 712.864 TEU, έναντι 693.624 TEU τον Νοέμβριο, σημειώνοντας κέρδος σχεδόν 3%.
Η ναυαρχίδα Mundra Port της APSEZ συγκέντρωσε 549.432 TEU τον περασμένο μήνα, από 529.234 TEU τον Νοέμβριο. Το λιμάνι Chennai στη νότια Ινδία τελείωσε τον περασμένο μήνα με 117.749 TEU, μια μικρή πτώση από 124.543 TEU τον Νοέμβριο.
Στο λιμάνι Cochin, το οποίο λειτουργεί τη μοναδική αποκλειστική εγκατάσταση μεταφόρτωσης της Ινδίας, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε στα 62.534 TEU από 55.776 TEU τον Νοέμβριο.
Οι όγκοι Δεκεμβρίου στο Tuticorin Port (VO Chidambaranar) ανήλθαν σε 61.319 TEU, αυξάνοντας από 49.105 TEU την προηγούμενη περίοδο. Το Visakhapatnam Port διαχειρίστηκε 41.952 TEU τον περασμένο μήνα, έναντι 42.223 TEU τον Νοέμβριο, ενώ το Port Kalkata σημείωσε 48.382 TEU, έναντι 47.872 TEU τον Νοέμβριο.
Για ολόκληρο το 2022, το Nhava Sheva Port μέσω των πέντε τερματικών θυρών του ανέφερε νέο υψηλό διακίνησης 5,95 εκατομμυρίων TEU, αύξηση 5,8% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα δεδομένα του λιμανιού. «Το έτος 2022 ήταν εκπληκτικό για το JNPA καθώς πετύχαμε το ορόσημο της διαχείρισης της υψηλότερης κίνησης ποτέ στο λιμάνι», δήλωσε ο πρόεδρος του JNPA Sanjay Sethi σε δήλωση.
Για το οικονομικό έτος (2022-23), τα τρία πρώτα τρίμηνα (Απρίλιος έως Δεκέμβριος), τα 12 μεγάλα/κυβερνητικά λιμάνια της Ινδίας διαχειρίστηκαν μαζί 8,45 εκατομμύρια TEU, σημειώνοντας αύξηση από 8,34 εκατομμύρια TEU σε ετήσια βάση. Η ανάλυση δείχνει επίσης ότι το Mundra Port συνεχίζει να έχει προβάδισμα έναντι της Nhava Sheva, που τροφοδοτείται κυρίως από τα φορτία μεταφόρτωσης.
Εν τω μεταξύ, το Nhava Sheva Freeport Terminal (NSFT), το οποίο κέρδισε πρόσφατα έναν διαγωνισμό για τον εκσυγχρονισμό και τη λειτουργία της παλαιότερης εγκατάστασης κιβωτίων JNPCT της Nhava Sheva, πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στις αρχές του επόμενου μήνα.
«Η NSFT θα ανακαινίσει τον υπάρχοντα τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (JNPCT) στο JNPA σε δύο φάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2024», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο νέος ιδιώτης παραχωρησιούχος, προσθέτοντας ότι «η NSFT θα εξοπλιστεί με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και του εξοπλισμού, που επιτρέπει την ταχύτερη ανανέωση των σκαφών. Ο τερματικός σταθμός θα προσφέρει υψηλά επίπεδα παραγωγικότητας και ένα βιώσιμο εργασιακό περιβάλλον». Η NSFT είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της JM Baxi Group με έδρα τη Βομβάη και της CMA Terminals.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr