Με βάση το Μνημόνιο, η MOL και η KEPCO θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη μιας αλυσίδας αξίας CCS που θα αποτελείται από διαχωρισμό, δέσμευση, μεταφορά, έγχυση και αποθήκευση CO2 που εκπέμπεται από τους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς της KEPCO.
Επιπλέον, οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να μελετήσουν τη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου CO2 σε πιθανούς χώρους αποθήκευσης. Μέσω του Μνημονίου, ο Όμιλος MOL θέλει να επιταχύνει περαιτέρω τις προσπάθειές του στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 για να συμβάλει στην υλοποίηση μιας κοινωνίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα/απανθρακοποίησης.
Να υπενθυμίσουμε, τον Ιούνιο του 2021, η εταιρεία ξεκίνησε έρευνα και ανάπτυξη (R&D) για την υιοθέτηση ενός μεγάλου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου CO2 ως απάντηση σε πρόσκληση υποβολής προτάσεων από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO).
Το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 προορίζεται ως πρακτική λύση στην ανάγκη μεταφοράς CO2 σε μεγάλες αποστάσεις σε κλίμακα 1 εκατομμυρίου τόνων ετησίως, με βάση το όραμα της NEDO να εφαρμόσει την τεχνολογία CCUS.
Εν τω μεταξύ, ο νηογνώμονας Ιάπωνας ClassNK χορήγησε κατ' αρχήν έγκριση (AiP) στη MOL για το σχεδιασμό ενός μεγάλης κλίμακας πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου CO2. Η CCS αναμένεται να είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις για την υλοποίηση μιας κοινωνίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα/απανθρακοποίησης.
Τα επόμενα χρόνια, οι τεχνολογίες δέσμευσης και αφαίρεσης άνθρακα αναμένεται να έχουν πιο σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής , όπως προβλέπεται στην έκθεση Pathway to Net Zero Emissions που εκδόθηκε πέρυσι από τον νηογνώμονα DNV. Αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση για υγρούς μεταφορείς CO2 και θα δημιουργήσει πολυάριθμες επενδυτικές ευκαιρίες στον ναυτιλιακό τομέα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr