Ο συνασπισμός, που ιδρύθηκε το 2020 από την κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία της Μαλαισίας MISC, τη νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία Samsung Heavy Industries και την Lloyd's Register, περιλαμβάνει επίσης τη γερμανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων MAN Energy Solutions (MAN), τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), την εταιρεία παραγωγής πράσινης αμμωνίας «Yara Clean Ammonia» (Yara) και την εταιρεία Jurong Port, με έδρα επίσης την Σιγκαπούρη.
Η προσθήκη της TotalEnergies στο συνασπισμό αναμένεται να ενισχύσει έναν ποικίλο κύκλο ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, «προκειμένου να διασφαλίσει και να υποστηρίξει το πλήρες οικοσύστημα που απαιτείται για τα δεξαμενόπλοια που τροφοδοτούνται με αμμωνία, ώστε να λειτουργούν βιώσιμα και με ασφάλεια».
«Η κοινοπραξία θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις τεχνικές δυνατότητες και την επιχειρησιακή εμπειρία της TotalEnergies», δήλωσε ο Terence Seow, διευθύνων σύμβουλος της Jurong Port, η οποία στοχεύει να αναπτύξει μια βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού αμμωνίας στη Σιγκαπούρη.
Ο Jérôme Cousin, που είναι ο πρώτος αντιπρόεδρος στον τομέα ναυτιλίας της TotalEnergies, σχολίασε:
«Μεταξύ των διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων που αξιοποιούνται σε πλοία αντί του άνθρακα, η αμμωνία θα μπορούσε γρήγορα να γίνει βιώσιμη λύση στον ναυτιλιακό τομέα, ενώ απομένουν να αντιμετωπιστούν προκλήσεις, ιδίως όσον αφορά την ασφάλεια χρήσης της.
Επομένως, είμαστε ενθουσιασμένοι για τη συμμετοχή μας στην πρωτοβουλία «Castor», ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα έργα που ασχολείται με την αμμωνία ως καύσιμο στο σήμερα».
Να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο, τα μέλη της συμμαχίας υπέγραψαν μνημόνιο για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCCs) που μπορούν να κινούνται με πράσινη αμμωνία.
Το σχέδιο είναι να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο από αυτά τα δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου στα τέλη του 2025 και το δεύτερο το αρχές του 2026.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr