Την ίδια στιγμή που προγραμματίζεται νέος κύκλος συζητήσεων για την Τετάρτη, η υπομονή της κυβέρνησης απέναντι στους απεργούς φαίνεται να εξαντλείται, και προσπαθεί να ασκήσει πιέσεις, προκειμένου να επιστρέψουν στην δουλειά, καθώς η απεργία έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα σε λιμάνια και ακολούθως σε πολλές βιομηχανίες.
Η στρατηγική θέση του Συνδικάτου
Αν και εκπροσωπεί ένα μικρό κομμάτι των οδηγών της Νότιας Κορέας, το συνδικάτο έχει στρατηγική θέση στην Κορεάτικη οικονομία.
Οι οδηγοί ελέγχουν μεγάλο μέρος της κίνησης των container μέσα και έξω από τα μεγαλύτερα λιμάνια, ενώ πραγματοποιούν και μεταφορές σε κομβικές βιομηχανίες όπως η βιομηχανία χάλυβα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κατασκευές.
Η σύνθεση του σωματείου έχει μεγαλώσει καθώς πλέον συμπεριλαμβάνονται και οδηγοί δεξαμενόπλοιων που ελέγχουν τη μεταφορά βενζίνης.
Ενώ η απεργία ξεκίνησε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, ήδη έχει αντίκτυπο σε στρατηγικούς κλάδους με τις ανησυχίες της κυβέρνησης να αυξάνονται.
Πληροφορίες ανέφεραν ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων ήταν στο 1/4 των κανονικών επιπέδων, το πρωί της Δευτέρας(29/11) στα λιμάνια.
Την ίδια στιγμή, μεγάλοι κατασκευαστές χάλυβα δήλωσαν ότι οι αποστολές τους δεν πραγματοποιούνται. Η βενζίνη αναφέρεται ήδη ότι είναι σε έλλειψη σε ορισμένα σημεία και τα εργοτάξια αναφέρουν ότι έχουν ελλείψεις σε υλικά, όπως το σκυρόδεμα.
Κάνοντας έκκληση στον Υπουργό Βιομηχανίας της Νότιας Κορέας κατά τη διάρκεια επίσκεψης σε εργοστάσιο σκυροδέματος, η βιομηχανία είπε ότι έχει ήδη χάσει 35 εκατομμύρια δολάρια σε παραδόσεις και πιθανά θα αναγκαστεί να αναστείλει τη λειτουργία της μέσα στην εβδομάδα.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι η απεργία έχει κοστίσει στην οικονομία περίπου 225 δολάρια σε καθημερινή βάση. Είναι η δεύτερη απεργία των οδηγών μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες και επικεντρώνεται και πάλι στα ζητήματα αύξησης του κατώτατου μισθού και βελτίωσης των συνθηκών εργασίας.
Τα αιτήματα των απεργών
Το συνδικάτο απαιτεί από την κυβέρνηση να παρατείνει έναν νόμο που θα λήξει στο τέλος του έτους, ο οποίος καθορίζει τους ελάχιστους ναύλους σε βασικούς κλάδους, ενώ ζητάνε και την επέκταση του για να καλύψει περισσότερες βιομηχανίες.
Οι οδηγοί αναφέρουν το αυξανόμενο κόστος, ειδικά των καυσίμων, λέγοντας ότι χρειάζονται υψηλότερους μισθούς. Η απεργία του Ιουνίου διευθετήθηκε με την υπόσχεση ότι η κυβέρνηση θα εξετάσει αυτές τις παρατάσεις.
Η αντεπίθεση από κυβερνητικής πλευράς
Ο Υπουργός Βιομηχανίας Λι είπε στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση θα σκεφτεί και θα εφαρμόσει μέτρα προκειμένου να ξεκινήσει ξανά η κίνηση των οχημάτων και να περιοριστούν οι επιπτώσεις.
Ενώ η κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει τις επιτάξεις εργαζομένων, ανακλήσεις αδειών οδηγών αλλά και πιθανότητες φυλάκισης, ο Λι υποστήριξε ότι σκέφτονται ακόμα και να κινητοποιήσουν στρατιωτικά οχήματα αν χρειαστεί.
Ο Νοτιοκορεάτης Πρόεδρος Yoon Suk-Yeol Yoon έχει υπάρξει κατηγορηματικός απέναντι στις απεργίες στο παρελθόν. Σήμερα το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι το Γραφείο Τύπου του ανέφερε ότι χρειάζεται να θεσπίσουμε ένα νόμο μεταξύ εργασίας και management.
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, κατά τη διάρκεια της απεργίας των οδηγών και μιας στάσης εργασίας στο Ναυπηγείο Daewoo, η κυβέρνηση ανέφερε επίσης ότι ήταν έτοιμη να λάβει δράση ,ωστόσο, οι απεργίες έληξαν χωρίς βία με τα συνδικάτα να συμφωνούν με τα όσα τους έθεσε η κυβέρνηση και οι επιχειρήσεις.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών στις Μεταφορές έβγαλε και ανακοίνωση στήριξης προς τους απεργούς, ενώ έκανε έκκληση στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας και τον ΟΗΕ για επείγουσα παρέμβαση για να σταματήσουν οι κυβερνητικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Το συνδικάτο υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση έχει ήδη τοποθετήσει την αστυνομία και έχει προετοιμάσει οδηγούς που θα τους αντικαταστήσουν και στρατιωτικά οχήματα.
Ενώ οι συνομιλίες είχαν προγραμματιστεί για την Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου, το συνδικάτο λέει ότι το υπουργικό συμβούλιο θα κινηθεί αύριο πριν από τον επόμενο γύρο συνομιλιών για να διατάξει τους οδηγούς να επιστρέψουν στην εργασία τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr