Συγκεκριμένα, η ψήφιση του νομοσχεδίου θα οδηγούσε την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ να εκδώσει κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από θαλάσσια πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια στις ΗΠΑ – φτάνοντας στο 100% μειώσεις εκπομπών GHG έως το 2040 – και να απαιτήσει μηδενικές εκπομπές λιμένων από θαλάσσια πλοία έως το 2030.
«Τώρα είναι η ώρα οι ΗΠΑ να είναι πιο φιλόδοξες από ποτέ όσον αφορά τη δράση για το κλίμα. Εκτός από την επίτευξη μειώσεων εκπομπών που σώζουν ζωές, αυτό το νομοσχέδιο θα συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς πλοίων μηδενικών εκπομπών και θα επιταχύνει την έρευνα και την επίδειξη μηδενικών εκπομπών σε όλη τη θαλάσσια αλυσίδα εφοδιασμού. Με τόσα πολλά που διακυβεύονται, καλούμε τις ΗΠΑ να δεσμευτούν να βοηθήσουν στην επίτευξη μιας ναυτιλιακής βιομηχανίας μηδενικών εκπομπών και παροτρύνουμε το Κογκρέσο να περάσει αυτό το νομοσχέδιο» , δήλωσαν περιβαλλοντικές οργανώσεις.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνει ήδη μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια της ΕΕ με τον προτεινόμενο κανονισμό FuelEU Maritime. Για να προωθηθεί η ανταγωνιστικότητα των ΗΠΑ στην απαλλαγή των θαλάσσιων πλοίων και να μετριαστεί αποτελεσματικά η παγκόσμια κλιματική κρίση , παροτρύνουμε το Κογκρέσο να κατευθύνει και να δώσει εντολή στην EPA να τερματίσει κάθε ρύπανση από ορυκτά καύσιμα από την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία», σύμφωνα με τους παράγοντες του κλάδου.
Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη δέσμη νομοθετικών προτάσεων «Fit for 55» με στόχο να διασφαλίσει ότι η ΕΕ θα επιτύχει τους στόχους που τέθηκαν στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία , στο Νόμο για το Κλίμα και στη Συμφωνία του Παρισιού. Το πακέτο περιλαμβάνει την πρόταση FuelEU Maritime , η οποία στοχεύει να τονώσει τη ζήτηση για καθαρά καύσιμα και να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στον ναυτιλιακό τομέα. Τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 86-88% του μείγματος καυσίμων για τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές έως το 2050 για να συμβάλουν στους στόχους της ΕΕ.
Για δεκαετίες, τα πλοία με ορυκτά καύσιμα, τα οποία ανήκουν σε μεγάλο βαθμό σε διεθνείς εταιρείες, έχουν φέρει σημαντικά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε κοινότητες και κοινότητες κυρίως της εργατικής τάξης εντός και κοντά σε λιμάνια των ΗΠΑ. Είναι επιτακτική ανάγκη το Κογκρέσο να προστατεύει τους Αμερικανούς από περαιτέρω έκθεση στη ρύπανση των πλοίων και υπάρχουν πλέον δρόμοι που μπορούν να μεταφέρουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία από την εξάρτησή της από ορυκτά καύσιμα σε πρόωση μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τη ΜΚΟ Pacific Environment. Τα καύσιμα και τα πλοία μηδενικών εκπομπών πρέπει να αναπτυχθούν σε κλίμακα την επόμενη δεκαετία για να επιτευχθεί πλήρης απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του ναυτιλιακού τομέα. Εάν θεσπιστεί, ο νόμος για την καθαρή ναυτιλία του 2022 θα βοηθούσε να προκληθεί αυτή η αλλαγή στις στρατηγικές απαλλαγής από τον άνθρακα, επιτρέποντας την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών και ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο για τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές, τόνισε η ΜΚΟ.
Αντιμετωπίζοντας τις εκπομπές από τη ναυτιλία, οι ΗΠΑ μπορούν να θέσουν το διεθνές πρότυπο για τη δράση με βάση τους ωκεανούς για το κλίμα και να ασκήσουν πίεση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, τον διεθνή οργανισμό διοίκησης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, να υιοθετήσει πιο επιθετικούς στόχους μείωσης των εκπομπών GHG.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr