Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Νοεμβρίου, και οι δύο χώρες παρουσίασαν τα οράματά τους και τα σχέδιά τους για έναν μελλοντικό πράσινο ναυτιλιακό τομέα.
Το θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ Ινδίας και Νορβηγίας χρονολογείται από το 1600. Η Νορβηγία διαθέτει την τεχνογνωσία στον ναυτιλιακό τομέα και η Ινδία έχει τεράστιες δυνατότητες για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού τομέα με πλειοψηφία εκπαιδευμένων ναυτικών, που καθιστά και τις δύο χώρες φυσικούς συμπληρωματικούς εταίρους.
Συγκεκριμένα, οι εταίροι εστίασαν στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως η πράσινη αμμωνία και το υδρογόνο για τη ναυτιλία. Η Νορβηγία δήλωσε ότι έχει δεσμευτεί στην Ινδία για λύσεις μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, τα μέρη συζήτησαν το έργο Green Voyage 2050, με τις δύο χώρες να εκφράζουν την προθυμία, την αφοσίωση, τη συνεργασία και την ανάπτυξη ικανοτήτων για την επίτευξη κοινών στόχων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Λιμένων Ναυτιλίας και Ναυτιλίας έχει προετοιμάσει το Maritime India Vision 2030 όπου εντόπισε περισσότερες από 150 πρωτοβουλίες σε διάφορους θαλάσσιους τομείς, όπως λιμάνια, ναυτιλία και πλωτές οδούς, εστιάζοντας στην αύξηση της χωρητικότητας, τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, την ανάπτυξη σε τομείς που σχετίζονται με τη ναυπήγηση πλοίων, την ανακύκλωση και την επισκευή τη ναυτική εκπαίδευση και επίσης υποστηρίζοντας την ανάπτυξη νέων τομέων όπως ο τουρισμός κρουαζιέρας στη χώρα.
Επιπλέον, οι Ινδοί αξιωματούχοι άσκησαν πίεση για συνεργασία στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης στην πιο πρόσφατη ναυτιλιακή τεχνολογία, π.χ. MASS κ.λπ. Η ινδική πλευρά ζήτησε από τη Νορβηγία να επεκτείνει την εκπαίδευση στο πλοίο.
Η Ινδία έχει προχωρήσει με πρωτοβουλίες μηδενικής ναυτιλίας. Τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, το Υπουργείο Λιμένων, Ναυτιλίας και Πλωτών Μεταφορών της χώρας ανακοίνωσε ένα νέο καινοτόμο έργο, ξεκινώντας τις προσπάθειες της Ινδίας προς την πράσινη ναυτιλία .
Το πρώτο εγχώρια κατασκευασμένο ηλεκτρικό σκάφος υδρογόνου της χώρας σχεδιάζεται να παραδοθεί έως τον Μάρτιο/Απρίλιο του 2023, ανέφερε η Asian News International (ANI) , επικαλούμενη τον Madhu S Nair, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Cochin Shipyard Limited (CSL).
Για την υλοποίηση του έργου, η Cochin Shipyard Limited - η μεγαλύτερη εγκατάσταση ναυπηγικής και συντήρησης στη χώρα - συνεργάστηκε με Ινδούς εταίρους όπως η KPIT Technologies Limited με έδρα το Pune και προγραμματιστές στον τομέα των κυψελών καυσίμου υδρογόνου , και του Indian Register Ναυτιλίας (IRClass) για την ανάπτυξη κανόνων και κανονισμών για τέτοια πλοία.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr