Αυτή είναι μια κομβική δοκιμασία για τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, που δεν έχουν τα μέσα να εξασφαλίσουν τη δική τους ενεργειακή βιομηχανία. Ωστόσο η Maersk,έχει το κεφάλαιο αλλά και την επιθυμία να το κάνει, για αυτό και δημιουργεί τη δική της αλυσίδα εφοδιασμού, χωρίς να περιμένει βοήθεια.
Την Τετάρτη 16/11 η Maersk ανακοίνωσε την υπογραφή μιας συμφωνίας με μια αμερικανική εταιρεία προκειμένου να παρασκευάσουν πράσινη μεθανόλη από βιογενή(όχι ορυκτό) άνθρακα. Η μεθανόλη απαιτεί υδρογόνο και άνθρακα προκειμένου να παρασκευαστεί, και αν ο άνθρακας προέρχεται από δεσμευμένα καυσαέρια ορυκτών καυσίμων, είναι σημαντικά λιγότερο πράσινη. Ο ορυκτός άνθρακας χρτησιμοποιείται για δεύτερη φορά όμως εξακολουθεί να διοχετεύεται στην ατμόσφαιρα στο τέλος του κύκλου όταν η μεθανόλη καίγεται. Όμως ο άνθρακας φυτικής προέλευσης(βιογενής άνθρακας) δεν είναι ορυκτό προϊόν, και η απελευθέρωσή του αντισταθμίζεται από την πρόσληψη άνθρακα από άλλα φυτά.
Η συνεργασία Maersk-Carbon Sink
Η Carbon Sink σχεδιάζει να παράξει επαρκείς προμήθειες καυσίμων, βασισμένες στο οικολογικό καύσιμο μεθανόλης, χρησιμοποιώντας πράσινο υδρογόνο κατασκευασμένο με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και βιογενές CO2. Η συνεργασία της με τη Maersk θα οδηγήσει στην κατασκευή ενός εργοστασίου πράσινης μεθανόλης στο εργοστάσιο παραγωγής καλαμποκιού με αιθανόλη Red River Energy στο Rosholt της Νότιας Ντακότα. Μπορεί να μην βρίκεται κοντά σε κάποιο λιμάνι, αλλά έχει το πλεονέκτημα της πρόσβασης σε βιογενές CO2, που συλλέγεται από τις εκπομπές της Red River Energy. Το εργοστάσιο Carbon Sink θα παράγει 100.000 τόνους μεθανόλης ετησίως και η Maersk σχεδιάζει να την αγοράσει όλη.
Είναι το όγδοο έργο στο κομμάτι της μεθανόλης για την Maersk μέχρι σήμερα, και ακολουθεί μια τεράστια συμφωνία-πλαίσιο για την ηλεκτρονική μεθανόλη 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την κυβέρνηση της Ισπανίας.
"Η διασφάλιση πράσινων καυσίμων σε κλίμακα δεκαετίας είναι κρίσιμης σημασίας για τις προσπάθειές μας για απαλλαγή από τον άνθρακα. Έχουμε θέσει έναν καθαρό μηδενικό στόχο για το 2040 για ολόκληρη την επιχείρησή μας – αλλά είναι σημαντικό να παραμείνουμε ευθυγραμμισμένοι με τη Συμφωνία του Παρισιού, έχουμε θέσει επίσης στόχους για το 2030 για να διασφαλίσουμε ουσιαστική πρόοδο αυτή τη δεκαετία. Οι συνεργασίες είναι απαραίτητες σε αυτό το ταξίδι», δήλωσε η Berit Hinnemann, επικεφαλής της Maersk για την προμήθεια πράσινων καυσίμων.
Το προϊόν της Red River Plant
Το εμπορικό προϊόν της Red River Plant δεν είναι μεθανόλη, αλλά αιθανόλη με βάση το καλαμπόκι, ένα απαραίτητο πρόσθετο της βενζίνης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι απόψεις για τη βιωσιμότητά του ποικίλλουν ευρέως μεταξύ ερευνητικών ομάδων και ενδιαφερομένων: Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την Εθνική Ομοσπονδία Άγριας Ζωής και το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι η αιθανόλη του καλαμποκιού είναι πιθανώς περίπου 24 τοις εκατό μεγαλύτερη σε ένταση άνθρακα από την ορυκτή βενζίνη και μια μελέτη από το Εθνικό Εργαστήριο Argonne βρήκε πέρυσι ότι είναι περίπου 50 τοις εκατό λιγότερης εντάσεως άνθρακα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr