Οι εκπομπές μεθανίου προέρχονται όντως από LNG που αποτελεί αμφιλεγόμενη επιλογή στη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς αναζητούνται εναλλακτικά καύσιμα.
Το Σύστημα Ειδοποίησης και Απόκρισης Μεθανίου (MARS) είναι μια πλατφόρμα δεδομένων σε δράση που δημιουργήθηκε ως μέρος της στρατηγικής του Διεθνούς Παρατηρητηρίου Εκπομπών Μεθανίου (IMEO) του UNEP για τη λήψη δεδομένων σχετικά με την πολιτική για τον μετριασμό των εκπομπών.
Το μεθάνιο είναι ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου, συμβάλλοντας τουλάχιστον στο ένα τέταρτο της σημερινής υπερθέρμανσης του κλίματος. Σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή, ο κόσμος πρέπει να μειώσει τις εκπομπές μεθανίου τουλάχιστον κατά 30% έως το 2030 – ο στόχος της Παγκόσμιας Δέσμευσης για το Μεθάνιο – για να διατηρήσει το όριο θερμοκρασίας των 1,5°C.
Το δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη για 100 χρόνια του μεθανίου είναι 30 φορές ισχυρότερο από την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή, και το δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη για 20 χρόνια είναι ακόμη πιο ισχυρό.
Το MARS θα επιτρέψει στο Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών -UNEP να επιβεβαιώσει τις εκπομπές που αναφέρονται από εταιρείες και να χαρακτηρίσει τις αλλαγές με την πάροδο του χρόνου. Το MARS θα εφαρμοστεί με εταίρους, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, και του Συνασπισμού για το Κλίμα και τον Καθαρό Αέρα που φιλοξενείται από το UNEP.
Το σύστημα MARS θα είναι το πρώτο δημόσια διαθέσιμο παγκόσμιο σύστημα ικανό να συνδέει με διαφάνεια την ανίχνευση μεθανίου με τις διαδικασίες ειδοποίησης. Θα χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα τελευταίας τεχνολογίας για τον εντοπισμό σημαντικών συμβάντων εκπομπών, την ενημέρωση των σχετικών ενδιαφερομένων και την υποστήριξη και παρακολούθηση της προόδου του μετριασμού.
«Η περικοπή του μεθανίου είναι η ταχύτερη ευκαιρία για τη μείωση της θέρμανσης και τη διατήρηση του 1,5°C σε κοντινή απόσταση, και αυτό το νέο σύστημα προειδοποίησης και απόκρισης θα είναι ένα κρίσιμο εργαλείο για να μας βοηθήσει όλους να εκπληρώσουμε την Παγκόσμια Δέσμευση για το Μεθάνιο», δήλωσε ο John Kerry, Η.Π.Α. ειδικός απεσταλμένος του Προέδρου για το κλίμα.
Το σύστημα MARS θα χρησιμοποιήσει δεδομένα από παγκόσμιους δορυφόρους χαρτογράφησης για να εντοπίσει πολύ μεγάλα νέφη μεθανίου και θερμά σημεία μεθανίου και δεδομένα από δορυφόρους υψηλής ανάλυσης για να αποδώσει στη συνέχεια τις εκπομπές σε μια συγκεκριμένη πηγή.
Τον Απρίλιο του περασμένου έτους η Παγκόσμια Τράπεζα εξέδωσε μια έκθεση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες θαλάσσιες μεταφορές στην οποία συνιστούσε συγκεκριμένα στις χώρες να αποσυρθούν από τις επενδύσεις σε περαιτέρω υποδομές ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου. Λαμβάνοντας μια ματιά στο LNG ως καύσιμο, η τράπεζα συνέστησε στις χώρες να αποφεύγουν τη νέα δημόσια πολιτική που υποστηρίζει το LNG ως καύσιμο, να επανεξετάσουν την υπάρχουσα πολιτική υποστήριξη και να συνεχίσουν να ρυθμίζουν τις εκπομπές μεθανίου.
Μια έκθεση από το UCL Energy Institute που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο υποστήριξε ότι έως και 850 δισεκατομμύρια δολάρια χωρητικότητας κινδυνεύουν να παγιδευτούν μέχρι το 2030, εάν ο ναυτιλιακός τομέας συνεχίσει να επενδύει σε πλοία με ικανότητα LNG ως πολιτικές που δίνουν κίνητρα στη ναυτιλία για απαλλαγή από άνθρακα σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.
Πριν από δύο μήνες, ένας συνασπισμός κορυφαίων ναυτιλιακών ονομάτων ξεκίνησε ένα έργο για τον εντοπισμό, την επιτάχυνση και την υποστήριξη τεχνολογικών λύσεων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τη μέτρηση και τη διαχείριση της δραστηριότητας των εκπομπών μεθανίου.
Η Maran Gas Maritime, η Mediterranean Shipping Company (MSC), η Carnival Corporation, η Seaspan, η Shell, η Lloyd's Register και η Knutsen συμμετείχαν στην Πρωτοβουλία Καινοτομίας Methane Abatement in Maritime (MAM), η οποία στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη ναυτιλία, βοηθώντας παράλληλα τη μετάβαση σε μελλοντικές λύσεις καυσίμων.
Αντιμέτωπη με επανειλημμένες επικρίσεις σχετικά με τα πράσινα διαπιστευτήρια του φυσικού αερίου, η SEA-LNG, η ομάδα λόμπι της ναυτιλίας υπέρ του κρύου αερίου ως μεταβατικού καυσίμου, δήλωσε σε πρόσφατη ανακοίνωση: «Η αναμονή δεν είναι επιλογή – το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο προσφέρει άμεσα οφέλη μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και χαμηλότερο κίνδυνο, χαμηλότερο κόστος και έχει μια σταδιακή πορεία προς μηδενικές εκπομπές μέσω bioLNG βραχυπρόθεσμα και e-LNG μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr