Ο τερματικός σταθμός θα παρέχει μια μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση για τη σύνδεση των εκπομπών CO₂ από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο με τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης CO₂ υψηλής χωρητικότητας της Viking CCS στη Νότια Βόρεια Θάλασσα.
Η Viking CCS σχεδιάζει να μεταφέρει CO2 κατά μήκος ενός πρόσφατα κατασκευασμένου αγωγού από το Immingham στο Theddlethorpe. Το έργο θα επαναχρησιμοποιήσει τον υπάρχοντα αγωγό LOGGS μήκους 120 χιλιομέτρων για τη μεταφορά του CO2 υπεράκτια στα πεδία Viking.
Η ABP ενώνει τις West Burton Energy, Phillips 66 και VPI ως συνεργάτες του δικτύου Viking CCS, το οποίο στοχεύει στην πρώτη δέσμευση CO₂ ήδη από το 2027 και σε μείωση 10 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών στο Ηνωμένο Βασίλειο ετησίως έως το 2030.
Τα επενδυτικά σχέδια της ABP για νέες υποδομές στο λιμάνι περιλαμβάνουν προβλήτα για την εξυπηρέτηση του χειρισμού εισαγωγών και εξαγωγών εμπορευμάτων χύδην ξηρού και υγρού φορτίου. Εκτός από το χειρισμό της πράσινης αμμωνίας, η προβλήτα σχεδιάζεται για την εισαγωγή φορτίων υγροποιημένου CO₂ και θα συνδέεται με τις τοποθεσίες μεταφοράς και αποθήκευσης Viking CCS.
Αυτό το έργο αναμένεται να οδηγήσει τις εσωτερικές επενδύσεις στις περιοχές Humber και Lincolnshire, να δημιουργήσει τοπικές θέσεις εργασίας στην περιοχή Humber και να προστατεύσει τις βιομηχανικές θέσεις εργασίας σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τους στόχους του Ηνωμένου Βασιλείου για καθαρές μηδενικές εκπομπές.
Ο Henrik L. Pedersen, Διευθύνων Σύμβουλος της ABP, δήλωσε ότι το έργο αντιπροσωπεύει ένα κρίσιμο βήμα για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του λιμένα του Immingham στο επίκεντρο της ατζέντας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η ABP συνεργάζεται επίσης με την εταιρεία βιομηχανικών αερίων Air Products για να φέρει την πρώτη μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση πράσινου υδρογόνου στο λιμάνι του Immingham.
Η εγκατάσταση θα εισάγει πράσινη αμμωνία από τοποθεσίες παραγωγής που λειτουργούν από την Air Products και τους συνεργάτες της σε όλο τον κόσμο. Αυτό θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, με στόχο την απομάκρυνση των ανθρακούχων τομέων όπως οι μεταφορές και η βιομηχανία.
Η κατασκευή του λιμενοβραχίονα αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 και ο τερματικός σταθμός αναμένεται να είναι λειτουργικός και έτοιμος να δεχθεί τα πρώτα φορτία εισαγωγών CO2 από το 2027.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr