Σύμφωνα με την ισπανική δημόσια τηλεόραση TVE μόνο στον κόλπο του Κάδιθ στον Ατλαντικό βρίσκονται σήμερα 15 τάνκερ, ενώ συνολικά στην Ιβηρική Χερσόνησο και τη Μεσόγειο Θάλασσα τα πλοία σε αναμονή είναι τουλάχιστον 35.
Στοιχεία του ισπανικού εθνικού διαχειριστή φυσικού αερίου Enagas δείχνουν ότι στην Ισπανία βρίσκεται σήμερα περίπου το 33% του παγκόσμιου και το 45% του ευρωπαϊκού χώρου αποθήκευσης. Ακόμα όμως και η μεγαλύτερη υποδομή LNG σε ευρωπαϊκό έδαφος έχει φθάσει πλέον στα όριά της.
Περιμένοντας ελκυστική προσφορά για το φορτίο τους
Για ποιο λόγο συμβαίνει το αδιαχώρητο στα ανοιχτά των ισπανικών ακτών; Με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία οι ισπανικές εταιρείες ενέργειας αύξησαν τις παραγγελίες υγροποιημένου φυσικού αερίου την άνοιξη και το καλοκαίρι ανησυχώντας για ενδεχόμενες ελλείψεις. Ενδεικτικό ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου πάνω από 250 τάνκερ LNG έφθασαν στην Ισπανία, περισσότερα από ότι όλο το 2021. Ας σημειωθεί ότι υπάρχουν πλοία, τα οποία δεν έχουν προπωλήσει το φορτίο τους, όπως θα περίμενε ίσως κανείς. Σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων ξεκίνησαν από χώρες εξαγωγής LNG, όπως οι ΗΠΑ, η Αλγερία ή η Νιγηρία χωρίς συγκεκριμένο προορισμό και περιμένουν τώρα να αυξηθεί ξανά η ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου για να λάβουν μια ελκυστική προσφορά.
Ο Τζέιμς Γουάντελ, ειδικός σε θέματα ενέργειας στη βρετανική εταιρεία συμβούλων Energy Aspects, εκτιμά ότι η ζήτηση για φυσικό αέριο θα αυξηθεί σημαντικά όταν πέσουν οι θερμοκρασίες τις επόμενες εβδομάδες: «Θα χρειαστούμε περισσότερο υγροποιημένο αέριο κατά την περίοδο Νοεμβρίου- Ιανουαρίου», δηλώνει στην DW προσθέτοντας ότι προς το παρόν οι τιμές χονδρικής στην αγορά υπόκεινται σε μεγάλες διακυμάνσεις. Θεωρεί ωστόσο ότι αυτό θα αλλάξει και έτσι ο χρόνος αναμονής για τα τάνκερ θα είναι εν τέλει επικερδής. Ο Τζέιμς Γουάντελ αναμένει το χειμώνα στην Ευρώπη «πολύ υψηλότερες τιμές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr