Αυτό θα ισχύει για πλοία άνω των 5.000 μικτών τόνων, για όλη την ενέργεια που χρησιμοποιείται επί του πλοίου εντός ή μεταξύ λιμένων της ΕΕ και για το 50% της ενέργειας που χρησιμοποιείται σε ταξίδια όπου ο λιμένας αναχώρησης ή άφιξης βρίσκεται εκτός της ΕΕ ή σε απόκεντρες περιοχές εκτός της ΕΕ.
Οι ευρωβουλευτές ανέθεσαν επίσης τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα επιβατηγά πλοία να χρησιμοποιούν πηγές ενέργειας στην ξηρά ενώ είναι ελλιμενισμένα σε μεγάλα λιμάνια της ΕΕ έως το 2030.
Η διαπραγματευτική εντολή εγκρίθηκε με 451 ψήφους υπέρ, 137 κατά και 54 αποχές, με το Κοινοβούλιο να είναι πλέον έτοιμο να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη.
Για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της επιβολής κυρώσεων. Τα έσοδα που προκύπτουν από αυτά θα πρέπει να πηγαίνουν στο Ocean Fund και να συμβάλλουν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του ναυτιλιακού τομέα, στην ενεργειακή απόδοση και στις τεχνολογίες πρόωσης με μηδενικές εκπομπές.
Οι Ενώσεις Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA) εξέφρασαν ικανοποίηση για την πρόοδο που σημειώθηκε στην πρόταση, με το κοινοβούλιο να επιβεβαιώνει ότι οι ναυλωτές πρέπει επίσης να λογοδοτούν για την κάλυψη μέρους του κόστους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά και να προτείνουν οι προμηθευτές καυσίμων να είναι υπεύθυνοι για τη διάθεση καθαρών καυσίμων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr