Ο Parash Jain, Επικεφαλής Έρευνας Ναυτιλίας & Λιμένων & Ασίας Μεταφορών, ήταν ένας από τους πρώτους που σημείωσε την απότομη πτώση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν προέβλεψε μείωση για τα κέρδη των ναυτιλιακών γραμμών κατά 80% το 2023-24.
Η HSBC σε ένα ενημερωτικό σημείωμα τόνισε ότι οι τιμές spot που αναφέρθηκαν από τον Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) μειώθηκαν κατά 51% από τα τέλη Ιουλίου – με 7,5% εβδομαδιαία πτώση. Επισημάνθηκε επίσης ότι τα επιτόκια spot ήταν πλέον πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα των τιμών των συμβολαίων που είχαν συναφθεί στις αρχές του 2022.
Η HSBC αναμένει το αναμενόμενο χαμηλότερο επίπεδο των ναύλων στα μέσα του 2023 από το 2024 με χαμηλότερη πρόβλεψη ζήτησης και υψηλότερη από την αναμενόμενη αύξηση της προσφοράς των πλοίων λόγω της εκτόνωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η κερδοφορία του κλάδου αναμένεται να πιάσει πάτο το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
«Η επαναδραστηριοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας των πλοίων μετά την περίοδο διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας έναντι των εκτεταμένων δρομολογίων θα καθορίσει πιθανώς εάν οι ναύλοι θα σταθεροποιηθούν σύντομα», ανέφερε το ερευνητικό σημείωμα.
Τέλος, η HSBC μείωσε τις εκτιμήσεις κερδών για τις εισηγμένες γραμμές εμπορευματοκιβωτίων για το 2022 – 24 έως και 51%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr