Απευθυνόμενος στα μέλη της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, ο Αναστασιάδης τόνισε τη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των κυπριακών και ελληνικών νηολόγων για το μπλοκ της ΕΕ.
Ο Αναστασιάδης τόνισε ότι όσον αφορά τις κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας, η Κυπριακή κυβέρνηση καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να ελαχιστοποιήσει τον αρνητικό αντίκτυπο που έχουν οι κυρώσεις στον ναυτιλιακό τομέα και «να διατηρήσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και κατ' επέκταση την Κυπριακή και Ελληνική Σημαία».
«Αν ακούσουμε τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών, οι πρώτοι που θα πληρώσουν σίγουρα δεν θα είναι η Ρωσία και οι εξαγωγές ενέργειας της, αλλά οι τομείς της εμπορικής ναυτιλίας της Ελλάδας, της Κύπρου και πιθανώς της Μάλτας», είπε ο Κύπριος Πρόεδρος. Πρόσθεσε ότι ορισμένοι από αυτούς τους γραφειοκράτες δεν κατανοούν την απλή ιδέα ότι ένα πλοίο μπορεί να αλλάξει τη σημαία του «και επομένως αυτοί που θα καταστραφούν δεν είναι οι Ρώσοι που θα συνεχίσουν να εξάγουν, αλλά οι ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα οι ισχυρότερες [στη ναυτιλία] , όπως η Ελλάδα, η Κύπρος, η Μάλτα».
Ο Αναστασιάδης περιέγραψε το στρατηγικό όραμα της κυβέρνησης για τη ναυτιλία, τονίζοντας ότι κύριος στόχος είναι η δημιουργία γερών θεμελίων για την κυπριακή ναυτιλία προκειμένου να αντιμετωπίζονται απρόβλεπτες κρίσεις και να αξιοποιούνται οι ευκαιρίες που αναδεικνύονται. Το νεοσύστατο Υφυπουργείο Ναυτιλίας στοχεύει στην ενίσχυση των θαλάσσιων πολιτικών και της διοίκησης της Κύπρου προκειμένου να ανταποκριθεί στον διεθνή ανταγωνισμό.
Επεσήμανε ότι το στρατηγικό όραμα για την κυπριακή ναυτιλία, «SEA Change 2030», που υιοθετήθηκε πριν από 12 μήνες, επιδιώκει να θέσει γερές βάσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία ώστε να αντιμετωπίσει επαρκώς απρόβλεπτες κρίσεις και να αξιοποιήσει τις αναδυόμενες ευκαιρίες. Αυτό το στρατηγικό σχέδιο βασίζεται σε τρεις πυλώνες: εξωστρέφεια, προσαρμοστικότητα και βιωσιμότητα.
Αυτή η νέα φιλοσοφία όχι μόνο θέτει μια γερή βάση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κυπριακού νηολογίου, αλλά ενισχύει επίσης τα επίπεδα ασφάλειας στα πλοία με κυπριακή σημαία, υποστηρίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην προσπάθειά της για την απελευθέρωση στον τομέα του άνθρακα και επιδιώκει να επανασχεδιάσει και να ενισχύσει τη στελέχωση του δικτύου ναυτιλιακών γραφείων της Κυπριακής Δημοκρατίας στο εξωτερικό. Τέλος, η στρατηγική αυτή αγγίζει την πτυχή του ανθρώπινου παράγοντα εξασφαλίζοντας επαρκή εκπαίδευση και δεξιότητες για τους ναυτικούς, προωθώντας την ηλεκτρονική εκπαίδευση, την ηλεκτρονική κατάρτιση και την ηλεκτρονική μάθηση χρησιμοποιώντας τη διαθέσιμη τεχνολογία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr