Στις 18 Αυγούστου η Claudia Müller, Ομοσπονδιακή Κυβερνητική Συντονίστρια για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία και Τουρισμό, παρέδωσε τη συμφωνία επιχορήγησης ύψους 1,3 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία για την ψηφιοποίηση της ναυπηγικής υπό τη διεύθυνση της Ostseestaal GmbH. Όπως εξηγήθηκε, απώτερος στόχος είναι να γίνει η ναυπηγική βιομηχανία πιο έξυπνη, πιο οικονομική και βιώσιμη. Αυτό θα επιτευχθεί με τη δημιουργία μοντέλων ψηφιακών προϊόντων στα οποία μπορεί να χαρτογραφηθεί ολόκληρη η διαδικασία του κύκλου ζωής ενός πλοίου.
Πολλά βήματα στη διαδικασία κατασκευής πλοίων εξακολουθούν να εκτελούνται χειροκίνητα και είναι χρονοβόρα. Ένα παράδειγμα είναι η διαμόρφωση χαλύβδινων πλακών, οι οποίες αργότερα συναρμολογούνται σε εξαρτήματα πλοίου. Οι διαδικασίες εδώ δεν έχουν αυτοματοποιηθεί μέχρι στιγμής.
Με το έργο που χρηματοδοτείται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Δράσης για το Κλίμα (BMWK), η 3D διαμόρφωση ψυχρής πλαστικής μορφής και οι ποιοτικοί έλεγχοι πρόκειται να ψηφιοποιηθούν καθ' όλη τη διάρκεια - από την παραλαβή των αγαθών έως την παραγωγή και την τελική επιθεώρηση. Εδώ θα χρησιμοποιηθούν επίσης μέθοδοι τεχνητής νοημοσύνης. Οι ψηφιοποιημένες διαδικασίες θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος παραγωγής μοναδικών κατασκευών από χάλυβα έως και 7%. Αυτό θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα στη ναυπηγική βιομηχανία.
«Στη ναυτιλία, ωστόσο, δεν ζητούνται μόνο ψηφιακές αλλά και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Για την ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών τεχνολογιών, θα παρέχουμε επιπλέον 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μέχρι το 2025. Θέλουμε να προωθήσουμε την κατασκευή πλοίων μηδενικών εκπομπών και να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα για κλιματικά ουδέτερη ναυτιλία», εξήγησε η Müller.
Προγράμματα ναυτιλιακής έρευνας που υποστηρίζονται από την BMWK
Η BMWK υποστηρίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία με το Πρόγραμμα Ναυτιλιακής Έρευνας και τη γραμμή χρηματοδότησης Real-Time Technologies for Maritime Security στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων σε μελλοντικούς τομείς της ναυπηγικής, της υπεράκτιας βιομηχανίας και της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
Και τα δύο προγράμματα χρηματοδότησης με ετήσιο όγκο χρηματοδότησης περίπου 60 εκατ. ευρώ στοχεύουν στην ενίσχυση της καινοτόμου δύναμης της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον διεθνή ανταγωνισμό και στην προώθηση της προστασίας του κλίματος και του περιβάλλοντος. Παράλληλα, στη Γερμανία εξασφαλίζονται θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr