Οι επικεφαλής των τριών μεγάλων ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και της Samsung Heavy Industries, συναντήθηκαν με τον Lee Chang-yang, τον Υπουργό Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας την Παρασκευή για να συζητήσουν τρόπους συνεργασίας προκειμένου η κυβέρνηση να προωθήσει τις ναυπηγήσεις της χώρας.
Τα νοτιοκορεάτικα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι μεταξύ των θεμάτων που συζητούσαν τα ναυπηγεία είναι η χρόνια έλλειψη εργατικού δυναμικού. Μετά τη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων τους στα μέσα της δεκαετίας του 2010, τα ναυπηγεία φέρεται να δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό για να επεκτείνουν το προσωπικό τους και να ανταποκριθούν στη ροή των παραγγελιών. Η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει πρόσφατα ότι θα αυξήσει τα όρια σε ορισμένες κατηγορίες αλλοδαπών εργαζομένων σε μια προσπάθεια να καλύψει ορισμένες από τις ελλείψεις στη ναυπηγική και άλλες βιομηχανίες. Οι αναφορές σημειώνουν ότι τα στελέχη του ναυπηγείου ζήτησαν περαιτέρω χαλάρωση των κανονισμών για τους αλλοδαπούς εργάτες καθώς και πρόσθετα προγράμματα κατάρτισης, με τον Υπουργό Λι να υπόσχεται ότι σύντομα θα ανακοινωθούν λεπτομέρειες για περαιτέρω κυβερνητικές προσπάθειες για την αντιμετώπιση των εργασιακών προκλήσεων.
Σύμφωνα με την κορεατική Joong Ang Daily, ο Lee προέτρεψε τους διευθύνοντες συμβούλους να κάνουν προληπτικές επενδύσεις, ώστε τα ναυπηγεία της Κορέας να μπορούν να διατηρήσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά τους. Υποσχέθηκε ότι η κυβέρνηση θα επικεντρωθεί σε πολιτικές που αφορούν την επέκταση της εργασίας, της ανάπτυξης της τεχνολογίας και της δημιουργίας ενός καλύτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Σε αντάλλαγμα, τα στελέχη του ναυπηγείου δεσμεύτηκαν να επενδύσουν 176 εκατομμύρια δολάρια φέτος στην ανάπτυξη πράσινων ναυτιλιακών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων πλοίων που κινούνται με αμμωνία, καθώς και ψηφιοποίησης και αυτοματισμού, καθώς η Κορέα προσπαθεί να διατηρήσει το προβάδισμά της σε πλοία υψηλής αξίας.
Η συνάντηση για το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας έγινε καθώς κυκλοφόρησαν στοιχεία που δείχνουν ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έλαβαν τον Ιούλιο για τρίτο συνεχόμενο μήνα το υψηλότερο ποσοστό παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν κερδίσει το 55% των συνολικών παραγγελιών ανά χωρητικότητα (1,19 εκατομμύρια τόνοι) τον Ιούλιο, που περιελάμβανε 19 από τα συνολικά 70 πλοία που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως.Τους πρώτους επτά μήνες του 2022, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πρόσθεσαν πάνω από 11 εκατομμύρια τόνους από παραγγελίες για συνολικά 204 πλοία.
Oι παραγγελίες για μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG (που ξεπερνούν τα 140.000 cbm) ήταν οι υψηλότερες των τελευταίων 22 ετών με τη Νότια Κορέα να ηγείται των παραγγελιών. Οι κύριες ναυπηγικές εταιρείες έλαβαν όλες τις παραγγελίες, συνολικά 12, που δόθηκαν τον Ιούλιο για πλοία μεταφοράς LNG, λόγω των προσπαθειών του Κατάρ να προχωρήσει στην προγραμματισμένη επέκτασή του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr