Οι όγκοι φορτίων στην Ερυθρά Θάλασσα, τον κύριο εμπορικό δρόμο μεταξύ της ΕΕ και της Ασίας, σημείωσαν 21% χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι θα αναμενόταν υπό κανονικές συνθήκες», δήλωσε το Γερμανικό Ινστιτούτο του Κιέλου.
«Το χάσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποτυχία μεταφοράς φορτίου από την Ευρώπη στην Ασία». Δύο δωδεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περίμεναν για άδεια στα λιμάνια του Αμβούργου ή του Bremerhaven για έως και τρεις εβδομάδες τώρα, σύμφωνα με το IfW Kiel.
«Προς το παρόν, ο υψηλός χρόνος παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων επιβραδύνει τις λειτουργίες διακίνησης», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua την Παρασκευή εκπρόσωπος της HHLA, χειριστή τερματικού σταθμού στο λιμάνι του Αμβούργου. Η κατάσταση θα βελτιωνόταν με διάφορα μέτρα, όπως η μίσθωση επιπλέον χώρου για αποθήκευση εμπορευματοκιβωτίων. Το παγκόσμιο εμπόριο μειώθηκε κατά 1,7% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με το IfW Kiel. Οι εξαγωγές και οι εισαγωγές στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,1 τοις εκατό, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο, οι λιμενικοί στη βόρεια Γερμανία είχαν παραλύσει τη ναυτιλία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με πολλές απεργίες, και δεν έχει επιτευχθεί ακόμη συμφωνία στις διαπραγματεύσεις για τους μισθούς.
Η συμφόρηση των πλοίων «δεν οφείλεται αποκλειστικά στις απεργίες των λιμενικών», δήλωσε ο οικονομολόγος του IfW, Stamer τον Ιούλιο. «Ωστόσο, τόσο οι απεργίες όσο και οι περιορισμοί χωρητικότητας στα λιμάνια έχουν επιδεινώσει την κατάσταση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr