Τα στοιχεία, που προέρχονται από τα δεδομένα Sea-web της S&P Global Intelligence, δείχνουν πως η δυναμική των ναυπηγείων της Ιαπωνίας μειώνεται λόγω του φθηνότερου κόστους εργατικού δυναμικού στην Κίνα.
Τα στατιστικά δείχνουν ότι υπάρχουν επί του παρόντος 876 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 6,88 εκατομμυρίων TEU σε παραγγελία παγκοσμίως. Από αυτά, 514 πλοία χωρητικότητας 3,66 εκατομμυρίων TEU, που αντιστοιχούν στο 53% του παγκόσμιου συνόλου, ναυπηγούνται στην Κίνα. Στη Νότια Κορέα, ναυπηγούνται 266 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 2,33 εκατομμυρίων TEU. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατασκευάζουν 85 πλοία μεταφοράς εμπορευματικιβωτίων των 581.248 TEU.
Τα κινεζικά ναυπηγεία που προηγούνται στις παραγγελίες πλοίων είναι η Yangzijiang Shipbuilding (με παραγγελίες 94 πλοίων), η Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (34 πλοία), η New Times Shipbuilding (31 πλοία), η Jiangnan Shipyard (21 πλοία) και η Hudong-Zhonghuasships.
Τα στοιχεία της S&P έδειξαν ότι μεταξύ 2009 και 2020, καθώς η ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ύφεση μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση το 2008, οι παραγγελίες για τα νεότευκτα πλοία μειώθηκαν, συνολικά σε λιγότερο από 2 εκατομμύρια TEU τον Οκτώβριο του 2020, σε χαμηλό 17 ετών.
Ωστόσο, η κατάσταση αντιστράφηκε όταν η ναυλαγορά άρχισε να ανακάμπτει το 3ο τρίμηνο του 2020. Καθώς οι εταιρείες τακτικών γραμμών έκαναν υψηλά κέρδη κατά τη διάρκεια της άνθησης της αγοράς, στράφηκαν προς την ιδιοκτησία πλοίων για να διαχειριστούν το αυξανόμενο κόστος ναύλωσης. Τα στοιχεία έδειξαν ότι πάνω από το 50% των παραγγελιών νεότευκτων είναι από εταιρείες τακτικών γραμμών και οι υπόλοιπες από παρόχους χωρητικότητας. Η MSC έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων υπό κατασκευή, με περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια TEU κατά παραγγελία.
Το 2021, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεπέρασαν τα 4 εκατομμύρια TEU και το τρέχον βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεπερνά πλέον αυτό για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα δεξαμενόπλοια. Αυτό σημαίνει ότι το τρέχον βιβλίο παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι υπερτριπλασιασμένο από τα χαμηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Οκτώβριο του 2020.
Όσον αφορά το μέγεθος, τα πλοία με χωρητικότητα από 12.000 έως 17.000 TEU έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% όλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό παραγγελία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr