Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ιδρύθηκε το 2018 υπογραμμίζοντας τη σημασία των ναυτιλιακών βιομηχανιών. Μιλώντας στο Seatrade Maritime News στο Posidonia 2022 πρόσφατα ο Δημητριάδης εξήγησε τι πιστεύει ότι έχει επιτευχθεί και κατέθεσε σχέδια για το μέλλον.
Η Κύπρος είναι ίσως περισσότερο γνωστή ως κέντρο διαχείρισης και ιδιοκτησίας πλοίων και την τελευταία δεκαετία έχει τριπλασιαστεί ο αριθμός των εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες στο σύστημα φορολογίας χωρητικότητας από 95 σε 285 επί του παρόντος. Όσον αφορά την πλοιοκτησία, η χώρα διαθέτει στόλο περίπου 1.100 πλοίων με συνδυασμένη ολική χωρητικότητα περίπου 25 εκατ. gt.
«Έτσι, αυτό δείχνει ότι οι εταιρείες εμπιστεύονται το εγκεκριμένο από την ΕΕ σύστημα φορολογίας χωρητικότητας, το οποίο επεκτάθηκε για άλλη μια δεκαετία έως το 2029», είπε ο υπουργός.
Η πανδημία είδε την Κύπρο να επιδεικνύει τη δέσμευσή της στη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους ναυτικούς της, οι οποίοι υπέμειναν τις δυσκολίες της κρίσης αλλαγής πληρώματος παγκοσμίως και τους κανονισμούς που τους έδιναν περιορισμένους σε πλοία για μήνες. «Από τον πρώτο κιόλας μήνα της πανδημίας, τον Μάρτιο του 2020, ανακηρύξαμε τους ναυτικούς ως βασικούς εργάτες που διευκολύνουν μέχρι τώρα καθιστώντας δυνατό τον επαναπατρισμό και την αλλαγή πληρώματος περισσότερων από 65.000 ναυτικών», είπε ο Δημητριάδης.
Η Κύπρος ξεκίνησε επίσης μια πρωτοβουλία για τον εμβολιασμό 40.000 ναυτικών από την εθνική της ποσόστωση.
Με την τρέχουσα κρίση στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή στη χώρα, η Κύπρος συνεχίζει να υποστηρίζει τους ναυτικούς και τη βιομηχανία σε συνεργασία με την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου για να επιτρέψει στο πλήρωμα να ανοίξει τραπεζικούς λογαριασμούς για να λάβει τους μισθούς τους.
Ως κέντρο διαχείρισης και πλοιοκτησίας πλοίων, η Κύπρος επιδιώκει να αναπτύξει τον τομέα των υπηρεσιών της ώστε να γίνει ένα πλήρως ανεπτυγμένο ναυτιλιακό κέντρο και ο Υπουργός σημειώνει ότι έχουν επιτύχει να προσελκύσουν ομάδες όπως P&I Clubs, παρόχους θαλάσσιου εξοπλισμού και εταιρείες τεχνολογίας.
Βασιζόμενη στην επιτυχία της η ναυτιλιακή Κύπρος ξεκίνησε το όραμά της για το SEA Change 2030 τον περασμένο Οκτώβριο.
Καθώς η ναυτιλία παλεύει με τη μετάβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, η Κύπρος έχει θεσπίσει κίνητρα ως μέρος του φορολογικού της συστήματος χωρητικότητας. Οι ιδιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης που υπερβαίνουν τις παγκόσμιες δεσμεύσεις του ΙΜΟ μπορούν να επωφεληθούν από έκπτωση έως και 30% στον φόρο χωρητικότητας.
Ευρύτερα, η Κύπρος πιστεύει ότι μπορεί να παίξει ρόλο στην προώθηση της εικόνας και της σημασίας της ναυτιλίας παγκοσμίως. «Θα ήθελα επίσης να δω τη συμβολή της Κύπρου για καλύτερη ναυτιλία παγκοσμίως να ενισχύεται περαιτέρω. Γιατί πιστεύω ότι ως θαλάσσια έθνη, ως άνθρωποι και μια χώρα παθιασμένη με τη ναυτιλία, πρέπει να δούμε μεγαλύτερο και τον ρόλο της κοινωνίας των πολιτών να αναγνωρίζει τον ρόλο της ναυτιλίας», δήλωσε ο Δημητριάδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr