Της Χριστίνας Περλέγκα
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο Reporter Magazine Τεύχος Ιουλίου 2022
Ένα από αυτά τα παραδείγματα είναι η Marine Traffic, της οποίας ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δημήτρης Μέμος, παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο Reporter Magazine, αναφερόμενος μεταξύ άλλων, στις πρόσφατες ενέργειες της εταιρείας, στα μελλοντικά της πλάνα και φυσικά στο μυστικό που κάνει την ομάδα της Marine Traffic να δημιουργεί και να γνωστοποιεί κατά μήκος και των επτά θαλασσών, πως «Shipping is Here».
Αναλυτικά η συνέντευξη στη Χριστίνα Περλέγκα:
Ξεκινήσατε από την Ελλάδα, αλλά πλέον η εμβέλειά σας είναι παγκόσμια. Ποια είναι συνοπτικά η διαδρομή της MarineTraffic μέχρι σήμερα;
Το MarineTraffic είναι μια εταιρεία συλλογής δεδομένων θέσης πλοίων και παροχής πληροφοριών σχετικά με τη ναυτιλία, παγκοσμίως αναγνωρισμένη.
Η χαρτογράφηση των πλοίων σε πραγματικό χρόνο είναι ο βασικός τομέας δραστηριοτήτων του MarineTraffic. Συλλέγοντας δεδομένα από το δίκτυο επίγειων σταθμών που έχουμε δημιουργήσει και ενισχύοντας τις πληροφορίες αυτές με δεδομένα που λαμβάνουμε και από δορυφόρους, παρέχουμε σημαντικές πληροφορίες για την ναυτιλία, τις θαλάσσιες μεταφορές και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Πρωταρχικός στόχος είναι να κάνουμε αυτές τις πληροφορίες εύκολα προσβάσιμες μέσα από την πλατφόρμα www.marinetraffic.com και το mobile application. Μετρώντας εκατομμύρια χρήστες κάθε μήνα, το MarineTraffic είναι μια πρωτοποριακή πλατφόρμα που εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων και επιχειρήσεων από όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία ξεκίνησε από την Ελλάδα το 2007 και έχει παρουσία σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο.
Τα κεντρικά γραφεία του MarineTraffic βρίσκονται στην Αθήνα, ωστόσο η εταιρεία δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, με την ομάδα (πλέον 170 άτομα) να δουλεύει σχεδόν πλήρως remotely, σε περίπου 15 χώρες από όλο τον κόσμο.
Πρόσφατα η εταιρεία συμμετείχε στην έκθεση των Ποσειδωνίων με moto «Shipping is Here», δείχνοντας την εξωστρέφεια που έχει από πλευράς Μάρκετινγκ, γεγονός που δεν αποτελεί νόρμα, τόσο στις τεχνολογικές, όσο και ναυτιλιακές εταιρείες. Γιατί έχετε επιλέξει αυτή τη στρατηγική; Πώς ήταν η εμπειρία της εταιρείας στην έκθεση;
Μέσα από την καμπάνια με το μήνυμα “Shipping is here” θέλουμε να επικοινωνήσουμε το MarineTraffic σαν σημείο αναφοράς παγκοσμίως για οτιδήποτε έχει να κάνει με το χώρο της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς στόχος μας είναι να γίνουμε η κύρια πηγή πληροφόρησης για shipping και maritime intelligence.
Παράλληλα, η καμπάνια αυτή είναι ένα κάλεσμα για διασύνδεση της ευρύτερης ναυτιλιακής αγοράς μέσω της πλατφόρμας του MarineTraffic, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας για όλους τους εμπλεκόμενους.
Εκτός από το περίπτερο στην έκθεση των Ποσειδωνίων, έχουμε “ντύσει” το κτίριο των γραφείων μας στην Αθήνα με το μήνυμα της καμπάνιας, η οποία υποστηρίζεται και από αντίστοιχα Shipping is Here videos στις οθόνες του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλο και άλλες ενέργειες.
Η συμμετοχή μας στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων είχε πραγματικά μεγάλη απήχηση, μετρώντας πάνω από 1500 επισκέπτες συνολικά στο περίπτερο του MarineTraffic. Η παγκόσμια κοινότητα της ναυτιλίας είχε την ευκαιρία να βρεθεί ξανά από κοντά μετά από 4 χρόνια, και μαζί και εμείς να επικοινωνήσουμε με επαγγελματίες του χώρου σχετικά με τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει το MarineTraffic.
Η καμπάνια ξεκίνησε στα Ποσειδώνια αλλά θα συνεχιστεί καθ’όλη τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού.
Πείτε μας δύο λόγια για τα νέα σας προϊόντα, που, όπως λέτε, καταδεικνύουν τη στροφή στις εξειδικευμένες ανάγκες των πελατών.
Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες η εταιρεία έχει δημιουργήσει εξειδικευμένες λύσεις για το χώρο του supply chain & logistics, για fleet operations καθώς και για τη βελτιστοποίηση στα λιμάνια (port call optimisation).
Το περασμένο Σεπτέμβριο, το MarineTraffic λάνσαρε μια νέα υπηρεσία που απευθύνεται σε ομάδες που διαχειρίζονται στόλους (fleet operations teams) η οποία τους επιτρέπει να σχεδιάσουν αναλυτικά το ταξίδι, εκτός των άλλων λαμβάνοντας υπόψη τον καιρό και την κίνηση στα λιμάνια. Μέσα από ένα πρωτοποριακό dashboard, η υπηρεσία αυτή δίνει πρόσβαση σε reports για το ταξίδι για να αξιολόγηση συγκεκριμένων περιστατικών, βελτιστοποίησης διαδρομών και απόδοσης καθώς και το βαθμό συμμόρφωσης με το ναυλοσυμβαλλόμενο μέρος (charter party compliance).
Παράλληλα, το MarineTraffic σχεδίασε και λάνσαρε μια νέα λύση, Visibility For Containers, που απευθύνεται επαγγελματίες στο χώρο του supply chain & logistics. Η λύση αυτή συνδυάζει δεδομένα από carrier track & trace συστήματα, πληροφορίες δρομολογίων πλοίων και AIS, προσφέρει σε shippers και forwarders τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο που βρίσκονται τα containers ανά πάσα στιγμή και παράγει αξιόπιστες προβλέψεις για το πότε θα φτάσουν στον προορισμό τους.
Ποιο είναι το όραμα της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια;
Όραμά μας είναι να προσφέρουμε στη ναυτιλία μεγαλύτερη διαφάνεια, συμβάλλοντας θετικά στην αλλαγή του κλάδου. Επιπρόσθετα, το MarineTraffic έχει ενεργό ρόλο στη δημιουργία ενός πιο φιλικού για το περιβάλλον οικοσυστήματος.
Ειδικότερα, μέσα στα επόμενα χρόνια, σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες μας με περισσότερα δεδομένα και νέες λύσεις, όπως αυτές που αναφέραμε προηγουμένως. Παρέχοντας διαφορετικά είδη δεδομένων που σχετίζονται με ολόκληρο το ταξίδι και κύκλο ζωής ενός πλοίου, οι επαγγελματίες του χώρου θα μπορούν πιο εύκολα και γρήγορα να συλλέξουν τις πληροφορίες που χρειάζονται από μία πηγή πληροφόρησης, βελτιστοποιώντας τις δραστηριότητές τους και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά τους.
Είμαστε περήφανοι που το έργο μας πλαισιώνεται από στρατηγικές συνεργασίες, όπως με το Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) και τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), που επιβεβαιώνουν τη στόχευση που έχουμε θέσει.
Η εταιρική κουλτούρα μας, η οποία στηρίζει την καινοτομία, σε συνδυασμό με τη συνεχή επιθυμία μας να προοδεύουμε, είναι αυτό που παρακινεί συνεχώς την ομάδα μας να δημιουργεί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr