Το επόμενο στάδιο των κανονισμών που σχετίζονται με τις εκπομπές που θα πλήξουν τη βιομηχανία περιλαμβάνει τον δείκτη έντασης άνθρακα (CII) του ΙΜΟ, που αποτελεί ένα λειτουργικό μέτρο απόδοσης που έχει σχεδιαστεί για την αύξηση της απόδοσης καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Το CII θα υπολογιστεί διαιρώντας τη συνολική κατανάλωση καυσίμου ενός σκάφους με τον αριθμό των ναυτικών μιλίων, βάσει των οποίων θα αποδοθεί στο σκάφος μια ετήσια βαθμολογία που κυμαίνεται από Α έως Ε. Η πρώτη ετήσια έκθεση θα ολοκληρωθεί το 2023, με τις πρώτες αξιολογήσεις να δίνονται το 2024.
Το πιθανό πρόβλημα με αυτό το σύστημα είναι ότι οποιοδήποτε μέσο επιμήκυνσης του ταξιδιού μπορεί να βελτιώσει το δείκτη έντασης άνθρακα ενός πλοίου, είπε ο Abdalla. Σε γενικές γραμμές, ο δείκτης CII ενός πλοίου θα μπορούσε να βελτιωθεί με την εγκατάσταση ενεργειακά αποδοτικής τεχνολογίας, αλλά και με τη μείωση της πρόσληψης όγκου φορτίου, τον αργό ατμό, την εκτροπή από τη συντομότερη ή ταχύτερη διαδρομή σε ένα ταξίδι ή την αύξηση της απόστασης που διανύθηκε, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών με έρμα. Αυτή είναι μια από τις κύριες ανησυχίες της Cargill σχετικά με τους επικείμενους διεθνείς κανονισμούς ναυτιλίας. Το παιχνίδι με τα μαθηματικά και η αύξηση του χρόνου ταξιδιού, όπως τα ταξίδια με έρμα, είναι ένα καλό παράδειγμα κακής συνέπειας της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, είπε ο Abdalla. «Αντίθετα, θέλουμε κανονισμούς που επικεντρώνονται στην ένταση του άνθρακα ανά τόνο μίλι», είπε.
Αναβάθμιση της αναφοράς άνθρακα
Η δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού για την αναφορά εκπομπών είναι επίσης ένας σημαντικός τομέας στον οποίο πρέπει να εργαστούμε, είπε ο Abdalla, σημειώνοντας ότι το να μπορείς να μετρήσεις με ακρίβεια είναι ένα ουσιαστικό βήμα για να μπορείς να κάνεις κάτι γι' αυτό. «Πρώτα από όλα, προσπαθούμε να φέρουμε μεγαλύτερη διαφάνεια στον κλάδο, μέσω της ενοποίησης μεθοδολογιών και της τακτικής υποβολής εκθέσεων, μέσω του Χάρτη Sea Cargo», είπε.
Το Sea Cargo Charter παρέχει ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την ευθυγράμμιση των δραστηριοτήτων ναύλωσης με την υπεύθυνη περιβαλλοντική συμπεριφορά για την προώθηση της απαλλαγής από τον άνθρακα της διεθνούς ναυτιλίας. Επί του παρόντος, υπάρχει μια σειρά διαφορετικών τρόπων αναφοράς και τιμολόγησης του άνθρακα.
Ο ΙΜΟ και η Ευρωπαϊκή Ένωση συζητούν επίσης μέτρα που βασίζονται στην αγορά για να πληρώσουν οι ρυπαίνοντες για τις αρνητικές εξωτερικές επιδράσεις που επιφέρουν στη ναυτιλία. Τέτοια μέτρα ορισμένοι παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι θα δώσουν σημαντική ώθηση στην εκκαθάριση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Όμως ο Abdalla είπε ότι ένα πιο θετικό κίνητρο θα ήταν οι σαφείς κανονισμοί για τα ανανεώσιμα καύσιμα, που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν περισσότερες επενδύσεις σε αυτά τα καύσιμα.
Οι πλοιοκτήτες πρέπει επί του παρόντος να σκεφτούν να επενδύσουν σε πλοία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμη το 2050, παρά το αβέβαιο ρυθμιστικό και εμπορικό περιβάλλον που βρίσκεται πολύ μπροστά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr