Σύμφωνα με την έκθεση, το 2018, οι εκπομπές άνθρακα από όλα τα πλοία υπό σημαία ΗΠΑ ανήλθαν σε περίπου 26 εκατομμύρια τόνους, περίπου το 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών ναυτιλίας. Τα εγχώρια ναυτιλιακά ταξίδια αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% των εκπομπών άνθρακα από τον ναυτιλιακό στόλο υπό σημαία ΗΠΑ .
Σύμφωνα με την έκθεση UMAS, περισσότερο από το 40% της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τον αμερικανικό στόλο θα μπορούσε να αντικατασταθεί με λύσεις μηδενικών εκπομπών αυτή τη δεκαετία. Η έκθεση εκτιμά ότι το 17% των ενεργειακών αναγκών του τρέχοντος στόλου των ΗΠΑ μπορεί να αντικατασταθεί με ηλεκτροδότηση.
"Αυτό θα σήμαινε, για παράδειγμα, πλοία που βασίζονται στην ηλεκτροδότηση μπαταριών για μικρότερα ταξίδια ή πλοία που χρησιμοποιούν χερσαίες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας όταν βρίσκονται στο λιμάνι", σημείωσε η UMAS.
Ο Δρ. Jean-Marc Bonello, Κύριος Σύμβουλος του ερευνητικού κέντρου UMAS, επεσήμανε: "Υπάρχει τεράστια δυνατότητα για τις ΗΠΑ να είναι παγκόσμιος ηγέτης στο δρόμο της απανθρακοποίησης. Αυτό οφείλεται σε τρεις κύριους παράγοντες: τεχνογνωσία στην ενέργεια και την τεχνολογία, παράκτια και εγχώρια ναυτιλιακή δραστηριότητα και ευνοϊκές γεωγραφικά συνθήκες».
Προκειμένου να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι που έθεσε η κυβέρνηση των ΗΠΑ, ο τομέας πρέπει να απομακρυνθεί από τη χρήση ορυκτών καυσίμων και να στραφεί προς τα πραγματικά καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
«Οι ΗΠΑ έχουν θέσει το φιλόδοξο στόχο της παγκόσμιας ναυτιλίας για την επίτευξη 100% μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050 και αυτή η έκθεση διερευνά πώς μπορούμε να πρωτοστατήσουμε μέσω ενεργειών που αποκαθιστούν τον εγχώριο στόλο των ΗΠΑ», δήλωσε η Delaine McCullough, υπεύθυνη πολιτικής για την Ocean Conservancy's Shipping. Μέσα από πολιτικές και επενδύσεις που οδηγούν την καινοτομία στα συστήματα πρόωσης πλοίων, τα καύσιμα και τις υποδομές μηδενικών εκπομπών, οι ΗΠΑ μπορούν να ενισχύσουν την εγχώρια βιομηχανία, να δημιουργήσουν καλές θέσεις εργασίας και να επιταχύνουν την παγκόσμια μετάβαση στη ναυτιλία.
Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι απαραίτητη εάν οι ΗΠΑ και οι χώρες σε όλο τον κόσμο οδεύουν για την εκπλήρωση των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού καθώς και των δικών τους εσωτερικών κλιματικών στόχων.
Σε άλλη έκθεση της Ocean Conservancy και των συνεργατών της στο UMAS με τίτλο «Μελλοντικά ναυτιλιακά καύσιμα στις ΗΠΑ – οι επιλογές και οι πιθανές πορείες τους», συζητείται ποια εναλλακτικά καύσιμα ναυτιλίας είναι ήδη διαθέσιμα και πώς θα ήταν η μετάβαση των ΗΠΑ σε αυτά τα καύσιμα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι το πράσινο υδρογόνο είναι η καλύτερη επιλογή για τη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα και φαίνεται να είναι η μόνη επιλογή που μπορεί να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών που ορίζονται στη Συμφωνία του Παρισιού.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr