Η Euronav και η Frontline ανακοίνωσαν ότι οι εταιρείες υπέγραψαν ένα συμβόλαιο που έχει εγκριθεί ομόφωνα και από τα δύο συμβούλια για έναν πιθανό συνδυασμό μετοχών μεταξύ των δύο ναυτιλιακών εταιρειών.
Η συμφωνία βασίζεται σε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχών Frontline για κάθε μετοχή της Euronav, με αποτέλεσμα οι μέτοχοι της Euronav και της Frontline να κατέχουν περίπου το 59% και το 41%, αντίστοιχα, του συνδυασμένου ομίλου.
Εάν εγκριθεί η συγχώνευση, η οντότητα θα ονομάζεται Frontline και θα ηγείται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Euronav, Hugo De Stoop. Σχολιάζοντας τον πιθανό συνδυασμό, ο επικεφαλής της Frontline, John Fredriksen, δήλωσε: «Ο συνδυασμός της Frontline και της Euronav θα τις καθιστούσε ηγέτη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων και θα τοποθετούσε τον συνδυασμένο όμιλο σε θέση δημιουργίας αξίας για τους μετόχους πέρα από τις σημαντικές ενέργειες. Η νέα Frontline θα είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες ενίσχυσης της αξίας για τους πελάτες μας και να αυξήσει τη χρήση του στόλου και τα έσοδα που θα ωφελήσουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος και δίνω την πλήρη υποστήριξή μου και τη δέσμευσή μου σε αυτή τη συνδυασμένη πλατφόρμα».
Η συγχώνευση έρχεται επτά μήνες αφότου ο Fredriksen, ένας μακροχρόνιος θαυμαστής της Euronav, άρχισε να αγοράζει άφθονα μετοχές της εταιρείας με την ιδρυτική οικογένεια της βελγικής εταιρείας δεξαμενόπλοιων, την Saverys, να ανταποκρίνεται αγοράζοντας επίσης μετοχές.
Ένας συνδυασμός θα δημιουργούσε έναν γίγαντα δεξαμενόπλοιων με ανώτατο όριο αγοράς 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με στόλο 69 πολύ μεγάλων πλοίων (VLCC), 57 suezmaxes και 20 πλοία LR2/aframax.
Ο Lars Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline, δήλωσε: «Η Frontline πιστεύει ότι αυτή η συναλλαγή θα αποτελούσε έναν ισχυρό συνδυασμό σε ένα συναρπαστικό σημείο του κύκλου. Ο συνδυασμός θα δημιουργούσε μια ισχυρή πλατφόρμα για την περαιτέρω ενίσχυση της αξίας των μετόχων για τους επενδυτές μας».
Η συγχώνευση εξακολουθεί να υπόκειται σε πολλές συμφωνίες και εγκρίσεις. Σχολιάζοντας τα σημερινά μεγάλα νέα, ο Ralph Leszczynski, επικεφαλής έρευνας στο ναυλομεσιτικό οίκο Banchero Costa, είπε ότι η συνδυασμένη οντότητα Frontline/Euronav θα διοικούσε περίπου το 10% των παγκόσμιων στόλων VLCC και suezmax, κάτι που είπε ότι ήταν εντυπωσιακό, αλλά απέχει πολύ από μονοπώλιο σε μια αγορά που παραμένει πολύ κατακερματισμένη.
Υπονοώντας ότι τα δεξαμενόπλοια είναι στα χαμηλά του κύκλου, ο Leszczynski είπε ότι οι προοπτικές θα πρέπει να βελτιωθούν τους επόμενους μήνες και χρόνια.
«Το βιβλίο παραγγελιών για δεξαμενόπλοια είναι πλέον πολύ περιορισμένο και η πτώση αναμένεται να είναι σημαντική τα επόμενα χρόνια», είπε ο Leszczynski, προσθέτοντας: «Οι παραγγελίες νεότευκτων αναμένεται να παραμείνουν περιορισμένες λόγω των διογκωμένων τιμών νεότευκτων, οι οποίες οφείλονται στις υψηλές τιμές πλάκας χάλυβα και το γεγονός ότι τα ναυπηγεία είναι όλα γεμάτα με παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG».
Την ίδια στιγμή, ο Leszczynski προέβλεψε ότι τα τονομίλια θα αυξάνονταν καθώς η γεωπολιτική κατάσταση αλλάζει τα εμπορικά πρότυπα, με το ρωσικό πετρέλαιο να πηγαίνει περισσότερο στην Ινδία και την Κίνα και την Ευρώπη να προμηθεύεται περισσότερο πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr