Η MOL συνεργάστηκε με τη Mitsubishi Shipbuilding του Ομίλου Mitsubishi Heavy Industry (MHI) σε αυτήν την έρευνα.
Όπως εξηγείται, το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην αποτελεσματική μεταφορά του δεσμευμένου υγροποιημένου CO2 σε δεξαμενές αποθήκευσης ή θέσεις στις αλυσίδες αξίας χρήσης και αποθήκευσης δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS), το οποίο εφιστά την προσοχή ως μέσο για την υλοποίηση μιας κοινωνίας χαμηλών και απελευθερωμένων από εκπομπές άνθρακα.
Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αμμωνία ως πηγή καθαρής ενέργειας επόμενης γενιάς που δεν εκπέμπει CO2 κατά την καύση. Η κίνηση για τη στρατηγική χρήση της αμμωνίας αυξάνεται υπό την παγκόσμια τάση για απαλλαγή από τον άνθρακα.
Όπως και το πλοίο LCO2, για το οποίο ολοκληρώθηκε μια εννοιολογική μελέτη τον Νοέμβριο του 2021, η χωρητικότητα δεξαμενής φορτίου του συνδυασμένου φορέα αμμωνίας/υγροποιημένου CO2 ορίζεται σε περίπου 50.000 cbm με την υπόθεση της μελλοντικής αγοράς υγροποιημένου CO2/αμμωνίας.
Στο μέλλον, με βάση αυτόν τον τύπο πλοίου, η MOL μελετά συνεχώς άλλους διάφορους τύπους πλοίων με ιαπωνικά ναυτιλιακά clusters για να καλύψει ευέλικτα τις ανάγκες των πελατών με βάση τη συνολική αλυσίδα αξίας.
Η MOL εισήλθε στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών υγροποιημένου CO2 μέσω επενδύσεων στην Larvik Shipping AS που διαχειρίζεται πλοία LCO2 για βιομηχανικούς πελάτες στην Ευρώπη. Η εταιρεία συμμετέχει επίσης στην έρευνα σχετικά με τις δυνατότητες για μεγάλης κλίμακας πλοία μεταφοράς CO2 ως μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας υπό την ηγεσία του Οργανισμού Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO). Το έργο αναμένεται να διαρκέσει από το 2021 έως το 2026, με την MOL να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του εν λόγω τύπου πλοίου που θα τεθεί σε πρακτική χρήση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr