Οι κυρώσεις αλλά και οι εγγενείς κίνδυνοι κοντά στην εμπόλεμη ζώνη –με πέντε εμπορικά πλοία να δέχονται πυρά στον πόλεμο μέχρι στιγμής– έχουν εξασφαλίσει ότι η Ρωσία έχει αποκοπεί μαζικά από το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τις τελευταίες εβδομάδες.
Η πτώση στις αφίξεις των πλοίων στα λιμάνια γίνεται αισθητή πολύ μακριά από τη πολεμική σύγκρουση. Λιμάνια στη Βαλτική Θάλασσα, όπως η Αγία Πετρούπολη, που είναι υπεύθυνα για το ένα τρίτο του ναυτικού εμπορίου της Ρωσίας, έχουν τώρα 65% λιγότερα πλοία που πραγματοποιούν δρομολόγια, σύμφωνα με υπολογισμούς της επενδυτικής τράπεζας UBS. Λιμάνια στον Ειρηνικό, όπως το Βλαδιβοστόκ, έχουν μείωση κατά 52% από την έναρξη του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου.
Δεδομένα συμπεριφοράς από την ισραηλινή θαλάσσια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης Windward δείχνουν ξεκάθαρα μείωση στα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου που προσεγγίζουν λιμάνια στη Ρωσία.
Επιπλέον τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν δείχνουν ότι τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου που αναχωρούν από τη Ρωσία δεν σταματούν πλέον σε λιμάνια στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
Ωστόσο υπάρχει μία γραμμή προς ένα «άγνωστο» προορισμό που ακολουθούν πλοία που δεν έχουν φτάσει ακόμα στο μέρος όπου κατευθύνονται. Όπως φαίνεται μέσα από τα δεδομένα, υπάρχουν ακόμη περίπου 46 εκατομμύρια ρωσικά βαρέλια πετρελαίου καθ' οδόν προς έναν προορισμό εκτός Ρωσίας, σύμφωνα με την Windward.
«Μπορεί να χρειάστηκε λίγος χρόνος, αλλά η απαγόρευση ενέργειας των ΗΠΑ και η απαγόρευση της ευρωπαϊκής σημαίας τίθενται σίγουρα σε ισχύ, προκαλώντας μεγάλη σύγχυση σε όσους βρίσκονται στο νερό», αναφέρει μια ενημέρωση από την Windward.
Μια νέα έκθεση από τη βρετανική εταιρεία συμβούλων Drewry προέβλεψε ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα επηρεάσει τη διαθεσιμότητα των ναυτικών στο πλήρωμα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ιδιαίτερα για τους αξιωματικούς όπου η προσφορά έχει περιοριστεί, οδηγώντας σε αύξηση του πληθωρισμού των μισθών και υψηλότερα λειτουργικά κόστη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά τους αξιωματικούς, η συνολική προσφορά Ρωσίας και Ουκρανίας αντιπροσωπεύει περίπου το 13% της παγκόσμιας προσφοράς σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Drewry.
Αναφορικά με τον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην υγρού φορτίου και φυσικού αερίου, οι εφοπλιστές είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στην πιθανή πτώση της διαθεσιμότητας του πληρώματος της Ρωσίας και της Ουκρανίας και κατά συνέπεια σε αύξηση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων από αλλαγές στη σύνθεση των πληρωμάτων, όπως προειδοποίησε η Drewry.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr