Παρά τα στοιχεία της Τρίτης που έδειχναν ότι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου κατέγραψε δυναμικό ξεκίνημα για το 2022, οι οικονομολόγοι περιορίζουν τις προβλέψεις τους για την περαιτέρω ανάπτυξης της Κίνας. Οι μειωμένες προβλέψεις απορρέουν σε σημαντικό βαθμό από τις υψηλότερες τιμές ενέργειας καθώς και από την επιβολή νέων περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση νέων κρουσμάτων COVID-19.
Το Πεκίνο έχει ήδη κλείσει πολλές μεγάλες πόλεις και έχει επιβάλει ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους ως μέρος της πολιτικής του για τον έλεγχο της πανδημίας, προκειμένου να ελέγξει τη μεγαλύτερη αύξηση των μολύνσεων στην κοινότητα τα τελευταία δύο χρόνια.
Ωστόσο, οι δυο πρώτοι μήνες αποδείχτηκαν θετικοί για τη κινέζικη βιομηχανική παραγωγή. Τα στοιχεία της Τρίτης δείχνουν ότι η κινεζική βιομηχανική παραγωγή εκτινάχθηκε καλύτερα από το αναμενόμενο 7,5% τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Ωστόσο, τα lockdown έχουν πυροδοτήσει φόβους για επιβράδυνση, επειδή οι περιορισμοί για την COVID απειλούν να μειώσουν την κατανάλωση και να μειώσουν τη ζήτηση για προϊόντα και τα βασικά προϊόντα που στηρίζουν την παραγωγή και τις υποδομές.
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στην οικονομία της Κίνας βλέπουμε και τη σημαντική υποχώρηση των τιμών σιδηρομεταλλεύματος. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος Σιγκαπούρης υποχώρησαν σχεδόν 9 τοις εκατό στα 143 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, προκαλώντας απώλειες έως και 4,9 τοις εκατό για τις εταιρείες εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος της Pilbara.
Η επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley εξέφρασε τις ανησυχίες της μειώνοντας την πρόβλεψή της για την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας για το τρέχον τρίμηνο στο μηδέν από 0,6%, με την επενδυτική τράπεζα τώρα να θεωρεί ότι η χώρα θα χάσει τον ετήσιο στόχο ανάπτυξης περίπου 5,5%. Αναλυτές έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι τα lockdown θα μπορούσαν να μειώσουν κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες από τον ρυθμό αύξησης του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Κίνας, εάν αρκετές επαρχίες στην ακτογραμμή και στα βορειοανατολικά της χώρας είναι αποκλεισμένες.
Η υποχώρηση της δυναμικής της οικονομίας της Κίνας έχει προκαλέσει πτωτική τάση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ο Βαλτικός δείκτης, Baltic Exchange Dry Index υποχώρησε 0,1% στις 2.588 μονάδες την Πέμπτη, το χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Μαρτίου, επεκτείνοντας τις απώλειες για τρίτη συνεχόμενη συνεδρίαση, καθώς η αδυναμία ναύλων στο μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου capesize αντιστάθμισε τα κέρδη στα που σημειώθηκαν στα μικρότερα μεγέθη panamax και supramax. Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων υποχώρησε 28 μονάδες στις 2.604 μονάδες. Εν τω μεταξύ, ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, αυξήθηκε 3 μονάδες στις 2.850, ενώ ο δείκτης supramax ενισχύθηκε κατά 16 μονάδες τερματίζοντας στις 2.892 μονάδες.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr