Τα bulkers, με συνολική χωρητικότητα 253.795 dwt, κυμαίνονται από κατηγορίες handysize έως panamax και έχουν σημαίες από τα Μπαρμπάντος, τον Παναμά, τη Λιβερία, τα νησιά Μάρσαλ και τη Μάλτα, δείχνουν τα δεδομένα.
Οι πλοιοκτήτες συνδέονται με την Τουρκία, την Ελλάδα και την Ινδία.
Αν και δεν υπάρχει απαγόρευση φόρτωσης φορτίων από το ρωσικό λιμάνι, το οποίο εξάγει σιτηρά, άνθρακα, λιπάσματα και ξυλεία, η κατάσταση στην Ουκρανία σημαίνει ότι υπάρχουν προειδοποιήσεις για κινδύνους, με πιθανώς υψηλότερα ασφάλιστρα για την πλοήγηση εκεί.
Η West P&I είπε ότι ενώ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν στοχεύσει τον εμπορικό θαλάσσιο λιμένα του Novorossiysk, δεν υπάρχει απαγόρευση χρήσης των τερματικών σταθμών του, πληρωμή λιμενικών τελών ή άλλων χρεώσεων, εφόσον δεν εμπλέκονται στη συναλλαγή τράπεζες υπό τις κυρώσεις.
Υπήρχαν 11 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου στο λιμάνι έως τις 7 Μαρτίου, σύμφωνα με στοιχεία. Τα πλοία ανήκουν κυρίως στην κατηγορία handysize, με ένα ζευγάρι supramax/ultramax. Σε μεγάλο βαθμό κατέχονται από τουρκικές εταιρείες και από μερικές ρωσικές οντότητες, μεταξύ άλλων.
Οι ιδιοκτήτες Bulker αποφεύγουν τη Μαύρη Θάλασσα εν μέσω της κλιμάκωσης του πολέμου
Μια πηγή της αγοράς είπε ότι οι τολμηροί ιδιοκτήτες θα έκαναν αυτές τις συναλλαγές, οι οποίες ήταν πιθανό να είναι επικερδείς.
Αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες στη δυτική Ευρώπη δήλωσαν ότι θα απομακρυνθούν από την περιοχή και δεν θα αναλάβουν καμία νέα ρωσική συνεργασία υπό το φως της απρόκλητης επίθεσης στην Ουκρανία από τη Ρωσία.
Παράλληλα, κανένα φορτηγό πλοίο δεν εισήλθε στα λιμάνια της Ουκρανίας λόγω των κινδύνων ασφαλείας μετά την εισβολή της Ρωσίας που ανάγκασε τις λιμενικές δραστηριότητες να σταματήσουν.
Μόνο δύο bulkers — το Riva Wind και New Siham— επισκέφθηκαν την Οδησσό από την εισβολή. Το πλοίο Sivota έφτασε στον τερματικό σταθμό Yuzhny Grains στις 24 Φεβρουαρίου, αλλά έφυγε την επόμενη μέρα.
Από τις 8 Μαρτίου, υπάρχουν 34 bulkers άνω των 10.000 dwt στην περιοχή κινδύνου πολέμου JWC Μαύρης Θάλασσας και Θάλασσας του Αζόφ, από 56 στις 25 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το Lloyd's List Intelligence.
Οι περιορισμοί στην προμήθεια σιτηρών από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου όγκου εμπορίου, οδήγησαν τις τιμές μελλοντικής εκπλήρωσης του σιταριού και του καλαμποκιού σε ραγδαία άνοδο και μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθούν εναλλακτικοί προμηθευτές.
Σύμφωνα με τη δανική εταιρεία συμβούλων σιτηρών BullPositions, τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, το καλαμπόκι από τον Κόλπο των ΗΠΑ θα μπορούσε να είναι το καλύτερο στοίχημα, καθώς υπάρχουν άφθονα αποθέματα με δυνατότητα ώθησης των εξαγωγών.
Επιπλέον, η Γαλλία και η Γερμανία θα μπορούσαν να προσθέσουν 500.000 έως 1 εκατομμύριο τόνους σιταριού και κριθαριού το μήνα πριν από την άφιξη της νέας καλλιέργειας, ανέφερε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr