Η V.Group έχει δημιουργήσει μια επιτροπή αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, η οποία αποτελείται από ομάδες ανθρώπινων πόρων, νομικών, πληρωμάτων, οικονομικών, επικοινωνίας και εταιρικού κινδύνου, που έχει επιφορτιστεί με την υποστήριξη των ναυτικών και όσων εργάζονται μαζί τους στην ακτή, σύμφωνα με τη Lloyd’s List.
«Η V.Group δεσμεύεται και συνεργάζεται με διεθνείς οργανισμούς και φορείς του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των ITF, ICS και Intertanko για να συντονίσει την απάντησή μας και να δημιουργήσει δίκτυα υποστήριξης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος René Kofod-Olsen, προσθέτοντας ότι η κατάσταση «εξελισσόταν κάθε ώρα που περνούσε».
Το ρωσικό και το ουκρανικό πλήρωμα αποτελούν περίπου το 15% του παγκόσμιου εφοδιασμού του στόλου. Η V.Group είπε ότι πρωταρχικό μέλημά της ήταν η ασφάλεια και η ευημερία τους.
«Είμαστε σε τακτική επικοινωνία με τους Ουκρανούς ναυτικούς και έχουμε αναστείλει προσωρινά τις αλλαγές πληρωμάτων της Ουκρανίας. Αποφεύγουμε τα αγκυροβόλια σε λιμάνια σε πληγείσες περιοχές για να επιτρέψουμε στα πληρώματα να λειτουργούν με ασφάλεια», είπε ο κ. Olsen. «Το πρόγραμμα αφοσίωσης των εργαζομένων μας και οι τηλεφωνικές γραμμές ευημερίας είναι σε ισχύ για να υποστηρίζουν όλο το πλήρωμα και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε την επικοινωνία μεταξύ του πληρώματος και των φίλων και των οικογενειών τους.
Άμεση ανησυχία για όλους τους διευθυντές είναι η αδυναμία πληρωμής του πληρώματος. Μια επιλογή που διερευνάται είναι η δημιουργία ψηφιακών «ηλεκτρονικών πορτοφολιών» στα οποία μπορεί να έχει πρόσβαση το επηρεαζόμενο πλήρωμα σε όλο τον κόσμο.
Σε μια έκτακτη συνάντηση της ένωσης ναυτικών InterManager ακούστηκε ότι ενώ τόσο οι Ουκρανοί όσο και οι Ρώσοι ναυτικοί «συμπεριφέρονταν επαγγελματικά», οι διευθυντές προειδοποίησαν ότι «τα συναισθήματά τους ήταν έντονα» και η καλή θέληση στα πλοία μπορεί να αρχίσει να επιδεινώνεται όταν οι οικογένειες των ναυτικών επηρεαστούν περαιτέρω από τις εχθροπραξίες στην Ουκρανία.
Ο πρόεδρος της InterManager Mark O'Neil κάλεσε τους ηγέτες της ναυτιλίας να υποστηρίξουν όλους τους ναυτικούς, ανεξάρτητα από την εθνικότητα τους.
«Είμαστε μια διεθνής επιχείρηση με διεθνή προοπτική», είπε, «και πρέπει να παραμείνουμε διεθνείς σε αυτή τη δύσκολη στιγμή».
Ο κ. O'Neil, ο οποίος είναι πρόεδρος της Columbia Shipmanagement, κάλεσε όλους τους διευθυντές του πληρώματος να μοιραστούν πόρους και πληροφορίες για να βοηθήσουν τους ναυτικούς στη θάλασσα και στο σπίτι, και τις οικογένειές τους.
Πρότεινε ότι η InterManager θα είναι μία «αποθήκη πληροφοριών» για τα πάντα, από τις επιπτώσεις των κυρώσεων, τις πληρωμές του πληρώματος, την υποστήριξη πρόνοιας και τις διαδρομές αλλαγής πληρώματος.
Επίσης ανέφερε ότι οι μικρότερες εταιρείες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τα μεγαλύτερα μέσα των μεγαλύτερων ομολόγων τους για να επιταχύνουν τη βοήθεια προς τους ναυτικούς, προσθέτοντας: «Μην αγωνίζεστε μεμονωμένα για να βρείτε βοήθεια ή να ανακαλύψετε ξανά τον τροχό όταν μπορούμε να συνεργαστούμε».
Οι εταιρείες πλοίων αυξάνουν την πρόσβαση στο Διαδίκτυο για το πλήρωμα για να μπορούν να παραμένουν σε επαφή με την οικογένεια και τους φίλους και να διαβάζουν αξιόπιστες πηγές ειδήσεων για να μάθουν την τελευταία κατάσταση.
Πολλοί Ουκρανοί ναυτικοί προέρχονται από λιμενικές περιοχές στα νότια της χώρας, όπως η Χερσώνα και το Μικολάιβ, που έχουν δεχθεί πυρά από τις ρωσικές δυνάμεις.
Ο Χένρικ Τζένσεν της εταιρείας που ειδικεύεται στα πληρώματα, Danica Maritime είπε στη συνάντηση ότι είχε μια εικονική συνάντηση με το προσωπικό του γραφείου του στην Οδησσό όταν υπήρχε επίθεση και έπρεπε να τρέξουν σε καταφύγιο.
«Είναι μια πραγματικά σοβαρή κατάσταση», είπε στους συναδέλφους της InterManager.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr