Αυτό το τμήμα αντιπροσωπεύει πλέον το 40% της συνολικής χωρητικότητας handysize, αν και μόλις το 4% του συνολικού στόλου ξηρού φορτίου χύδην σε όρους dwt.
Το τμήμα handysize έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών από το εύρος των 28.000 dwt και στη συνέχεια φτάνει στα μεγέθη 33.000 – 34.000 dwt πριν επεκταθεί περαιτέρω στα 38.000 dwt, κυρίως χάρη στη ζήτηση για μεγαλύτερα μεγέθη εκτός Ιαπωνίας.
«Σε αντίθεση με τα μεγέθη Ultramax ή Kamsarmax που εμφανίστηκαν μόλις πριν από 10-15 χρόνια, τα Large Handy πλοία υπάρχουν εδώ και αρκετές δεκαετίες. Ωστόσο, η δημοτικότητα και το μέγεθος του στόλου έχουν αυξηθεί απότομα από το 2010 περίπου», σημείωσε η Braemar ACM σε μια ενημέρωση προς τους πελάτες αυτή την εβδομάδα.
Από το 1985 έως το 2010, το μέγεθος του στόλου για μεγάλα πλοία παρέμεινε σταθερό με περίπου 450 έως 500 πλοία. Ωστόσο από τότε, ο αριθμός των πλοίων έχει υπερδιπλασιαστεί για να φτάσει τα 1.004 πλοία, που ανέρχονται σε χωρητικότητα 37,7 εκατομμύρια dwt.
Ο στόλος από μεγάλα handy πλοία είναι πολύ νέος με το 65% αυτού να είναι ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.
«Με περιορισμένες παραγγελίες για μεγάλα πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας και μια αυξανόμενη βάση ζήτησης για σιτηρά και μικρά χύδην φορτία, οι προοπτικές για αυτά τα πλοία είναι ενθαρρυντικές», προέβλεψε η Braemar ACM, συνεχίζοντας να προβλέπει ότι ο στόλος τους θα φτάσει τα 43,4 εκατομμύρια dwt μέχρι το τέλος του 2026, με ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,7% από τη βάση του 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr