Χρειάζεται από μια εβδομάδα έως και 10 ημέρες για να παραδοθούν οι προμήθειες σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα σε σύγκριση με πριν από την πανδημία του κορoνοϊού, σύμφωνα με ναυλωτές και πλοιοκτήτες. Οι καθυστερήσεις οφείλονται κυρίως στις αυστηρότερες απαιτήσεις καραντίνας Covid-19 για τα πλοία και στο μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό στα λιμάνια.
Στο πρόβλημα προστίθεται η κατάσταση στο Χονγκ Κονγκ, όπου τα σκληρά μέτρα της πόλης για τον έλεγχο της εξάπλωσης της παραλλαγής Omicron καθυστερούν τις αποστολές ηλεκτρονικών και πετροχημικών μέσω του λιμανιού της.
Κατά μέσο όρο 23 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την ημέρα περίμεναν να ελλιμενιστούν στο Χονγκ Κονγκ τον Ιανουάριο, από 18 πλοία τον Δεκέμβριο. Τα πρόσφατα επίπεδα μοιάζουν να είναι από τα μεγαλύτερα άλματα της συμφόρησης στα ασιατικά λιμάνια, με πιθανότητα επιδείνωσης, καθώς το Χονγκ Κονγκ προσπαθεί να διαχειριστεί την έξαρση πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καθυστερήσεις αυτές έρχονται σε μια ευαίσθητη χρονική στιγμή για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου και την αγορά σιδηρομεταλλεύματος, καθώς η Κίνα εντείνει ένα σαρωτικό σχέδιο για να μειώσει τις αυξανόμενες τιμές. Ζητήθηκε από κορυφαίες εταιρείες εμπορίας εμπορευμάτων να προβούν σε μείωση των αποθεμάτων και να συνεργαστούν με μια έρευνα για τον έλεγχο των τιμών σιδηρομεταλλεύματος.
Η οδηγία ακολούθησε κοινή έρευνα με τη ρυθμιστική αρχή της αγοράς στο Qingdao, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια σιδηρομεταλλεύματος της χώρας, όπου διαπιστώθηκε ότι τα αποθέματα αυξήθηκαν γρήγορα εν μέσω υποψιών για συσσώρευση για αύξηση των τιμών.
Στο σύνολο της εβδομάδας, η εκστρατεία προκάλεσε πτώση των τιμών της πρώτης ύλης παραγωγής χάλυβα κατά 15 τοις εκατό αυτή την εβδομάδα. Με τα αποθέματα των λιμένων στα υψηλότερα επίπεδα από το 2018, ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στη ναυτιλία στις τιμές θα μπορούσε να μειωθεί. Ωστόσο, θα μπορούσε να προσθέσει κάποια αστάθεια στο σιδηρομετάλλευμα εν μέσω αβέβαιης προοπτικής για τη ζήτηση και εκκλήσεων από τις αρχές για ορισμένους εμπόρους να απελευθερώσουν «υπερβολικά υψηλά αποθέματα».
H απόδοση των ναύλων στη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου συνεχίζει σε ύφεση. Ο Βαλτικός δείκτης ξηρού φορτίου χύδην θαλάσσιων μεταφορών του Baltic Exchange υποχώρησε σε χαμηλό μίας εβδομάδας την Πέμπτη, καθώς ο δείκτης ναυλαγοράς στο μεγαλύτερο μεγέθους πλοίου capesize κατέγραψε απώλειες για πέμπτη συνεχόμενη συνεδρίαση.
Ο δείκτης, Baltic Dry Index, τερμάτισε στις 1.886 μονάδες, όπου είναι και το χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Φεβρουαρίου. Ο δείκτης για το μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, capesize υποχώρησε 29 μονάδες, ή σχεδόν 2%, στις 1.447 μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδό του σε περισσότερο από μια εβδομάδα. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, μειώθηκαν κατά 239 δολάρια στα 12.000 δολάρια.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr