«Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να διαμηνύουμε ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει τη βάση ανάπτυξης της νέας γενιάς ναυτικών, αξιωματικών αλλά και κατώτερου πληρώματος, που θα μπορέσει να διακριθεί στο διεθνές εργασιακό στίβο, αξιοποιώντας την εξαίρετη φήμη που έχει η ναυτοσύνη των Ελλήνων και αποκομίζοντας επαγγελματικά οφέλη και προοπτικές.
Όμως θα επαναλάβω, για άλλη μια φορά, ότι οι Έλληνες ναυτικοί εκτός από εξαίρετης ποιότητας επαγγελματίες, καλούνται να είναι και ανταγωνιστικοί όσον αφορά τους οικονομικούς όρους εργασίας, που πρέπει να είναι συμβατοί με τα κρατούντα στη διεθνή ναυτική αγορά εργασίας. Σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις που έγιναν για τη ναυτολόγηση Ελλήνων στα υπό ελληνικής σημαίας πλοία έχουν δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων.
Ο συνδικαλισμός της ναυτεργασίας, ο οποίος πρόσφατα άλλαξε ηγεσία, αντιλαμβανόμενος τη σπουδαιότητα αυτής της παραμέτρου, θα πρέπει να αποδεσμευθεί πλήρως από κωλύματα του παρελθόντος, που αποδεδειγμένα οδήγησαν στη συρρίκνωση του κλάδου των Ελλήνων ναυτικών. Εξάλλου, όπως προανέφερα, το όραμα της αναβίωσης της ναυτοσύνης στον τόπο μας, ώστε να αποτελέσει πάλι επαγγελματική επιλογή και παράλληλα διέξοδο για τους νέους, πρέπει να είναι σημείο συμπόρευσης πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας» σημείωσε ο κ. Βενιάμης.
Μήνυμα στην Ν. Κεραμέως
Όπως είπε, «η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών, όλα τα προηγούμενα χρόνια, στάθηκε πλησίον στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, χρηματοδοτώντας μέσω της Συν-Ένωσις τις κτιριακές τους ανάγκες ανακαινίσεων αλλά και τον απαιτούμενο εξοπλισμό τους. Επιπροσθέτως, συναινώντας στην αναγκαιότητα να υπάρξει μια ολιστική προσέγγιση των παθογενειών του ισχύοντος συστήματος, συνεργαστήκαμε στενά με το Ίδρυμα Ευγενίδου, που ανέλαβε για λογαριασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την εκπόνηση σχετικής μελέτης για τη συνολική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό αυτού, προκειμένου να μπορέσει η ναυτική εκπαίδευση στη χώρα μας να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις της εποχής για την ανάδειξη άρτια εκπαιδευμένων αξιωματικών.
Αν και η μελέτη έχει παραδοθεί στην Πολιτεία, από την περασμένη άνοιξη, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία πρωτοβουλία για την αξιοποίηση των συμπερασμάτων και προτάσεων αυτής. Αντιθέτως, διαπιστώνεται ότι γίνονται αποσπασματικές ενέργειες, χωρίς μακροπρόθεσμη προστιθέμενη αξία, οι οποίες μάλλον εντείνουν τα υφιστάμενα προβλήματα, παρά τα αντιμετωπίζουν.
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η Ένωσή μας έχει ταχθεί υπέρ της παραγωγής περισσότερων αξιωματικών. Σε καμία περίπτωση, δεν εναντιωνόμαστε στην ίδρυση νέων Ακαδημιών, αλλά δεν μπορούμε να μην καυτηριάζουμε μεμονωμένες ενέργειες, που δεν υποστηρίζονται από ένα ολιστικό πρόγραμμα αντιμετώπισης των διαχρονικών προβλημάτων των ήδη σε λειτουργία Σχολών, όπως είναι η έλλειψη καθηγητών αλλά και το σύστημα εισαγωγής σε αυτές.
Το τρέχον εκπαιδευτικό έτος δεν καλύφθηκαν όλες οι θέσεις των σχολών και είμαστε πολύ κοντά στην επόμενη εξεταστική περίοδο εισαγωγικών εξετάσεων, χωρίς να υπάρχει μια διαμορφωμένη πολιτική. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος και θα υπάρξει ένας καινοτόμος προγραμματισμός για το μέλλον της ναυτικής εκπαίδευσης.
Τέλος, θέλω να αναφερθώ και στη θετική αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων Ναυτικής Κατεύθυνσης, με την οποία αποκτούν το δικαίωμα προαγωγής πάλι έως τον α’ βαθμό πλοιάρχου και μηχανικού, δεδομένου ότι όποιος νέος επιλέξει το ναυτικό επάγγελμα, επιθυμούμε να του δίνεται η ευκαιρία επαγγελματικής του ανέλιξης, έστω και με αυστηρότερες προϋποθέσεις. Όπως προανέφερα, υπάρχει μια θάλασσα ευκαιρίες.»
Το διεθνές σκηνικό
Σε σχέση με τη διεθνή συγκυρία και την πράσινη μετάβαση, ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι «θα πρέπει όλοι οι νομοθέτες σε παγκόσμιο ή και ευρωπαϊκό επίπεδο να θυμούνται ότι η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα θα πρέπει να μην οδηγήσει σε στρεβλώσεις του ανταγωνισμού. Επιπλέον, οι περιφερειακές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ειδικά στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πράσινης συμφωνίας (το λεγόμενο Green Deal) δεν θα πρέπει να υπερκεράσουν την ατζέντα της ναυτιλιακής πολιτικής, διακυβεύοντας την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Οι προσεχείς διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ μαζί με το σύνολο των προτάσεων στο νομοθετικό πακέτο Fit for 55 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα συνεχίσουν να πρωτοστατούν στα θέματα που παρακολουθεί η Ένωσή μας και θέλω να ευχαριστήσω τους συναδέλφους μας που προεδρεύουν στις αρμόδιες Επιτροπές της Ένωσής μας καθώς και τους συμμετέχοντες σε αυτές για το χρόνο που διαθέτουν και τις προσπάθειες που καταβάλλουν για τη διαμόρφωση και επεξεργασία των θέσεών μας.»
Το προσωπικό μήνυμα
«Θέλω λοιπόν να τους ευχαριστήσω όλους για τις αξέχαστες στιγμές και τα πολλά συναισθήματα που μοιραστήκαμε, προβληματισμούς, ανησυχίες, επιτυχίες και ειδικά τους συναδέλφους μου στο Προεδρείο και στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΕ, που ολοκληρώνει σήμερα τη θητεία του, το οποίο με υποστήριξε με θέρμη στο απαιτητικό έργο της Ένωσής μας» τόνισε ο κ. Βενιάμης και σημείωσε ότι: « Θα χρησιμοποιήσω, για άλλη μια φορά, το απόφθεγμα του σημαίνοντος αγωνιστή του 1821, Ιωάννη Μακρυγιάννη “Είμαστε εις το «εμείς» και όχι εις το «εγώ»”. Και το εμείς για την οικογένεια της ναυτιλίας είναι η Ένωσή μας» υπογράμμισε αναφέροντας ότι «φθάσαμε στον εντυπωσιακό αριθμό των 2.288 πλοίων, και να σας ζητήσω να παραμείνουμε όλοι κοντά στην Ένωση, εγγράφοντας ακόμη περισσότερα πλοία από τη μεγάλη δεξαμενή της ελληνικής πλοιοκτησίας.»
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr