«Αν δεν υπήρχε η ελληνόκτητη ναυτιλία όλα τα φορτία θα τα μετέφεραν ασιατικές εταιρείες» τόνισε ο κ. Χατζηιώαννου τονίζοντας ότι ο ελληνόκτητος στόλος μπορεί να διατηρήσει την παγκόσμια πρωτοπορία, γιατί και η νέα γενιά εισέρχεται δυναμικά, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ ως προϋπόθεση έθεσε μια βασική παράμετρο: «Να βγαίνουμε πρώτοι μπροστά, να μην ακολουθούμε», επενδύοντας στην καινοτομία.
Ο κ. Χατζηιωάννου σημείωσε επίσης ότι στην Ελλάδα κάτι αλλάζει σταδιακά και το Χρηματιστήριο Αθηνών μπορεί να γίνει ένας σημαντικός πόλος με αναφορά στη ναυτιλία. Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση στη σχετική συνέντευξη Τύπου για ενδεχόμενο να εισαχθούν μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών στο Χ.Α., απάντησε: «Sky is the limit», αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο στο μέλλον να δούμε τέτοιες κινήσεις
Υπενθυμίζεται ότι η θυγατρική της Safe Bulkers που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η Safe Bulkers Participations PLC θα εισάγει προς διαπραγμάτευση, στην κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της ρυθμιζόμενης αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, έως 100.000 άυλες, κοινές, ανώνυμες ομολογίες της, με την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου και την εγγύηση της Safe Bulkers INC., προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια μέχρι 100 εκατ. ευρώ για την αγορά τεσσάρων bulk carriers.
Διαθέτει, ήδη, ένα στόλο από 39 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκ των οποίων τα περισσότερα προέρχονται από ιαπωνικά ναυπηγεία που θεωρούνται κατά τεκμήριο ως πιο ποιοτικά, ενώ έχει υπό εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής συνολικά εννέα πλοίων. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που είναι εισηγμένη στο NYSE φτάνει τα 427 εκατ. δολ ενώ οι συμφωνημένες ναυλώσεις έχουν κλειδώσει έσοδα ύψους 431 εκατ. δολ.
Η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο μείωσε τον δανεισμό από 611 σε 413 εκατ δολ που είναι στα ίδια περίπου επίπεδα με την αξία του στόλου σε τιμές διάλυσης.
Η αγορά
Σημειώνεται ότι ο κ. Χατζηιωάννου προέβλεψε εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα χρόνια, αφού η ανάπτυξη της οικονομίας αναμένεται να φτάσει το 4,5%, ενώ η αύξηση του παγκόσμιου στόλου (net) το 2%,. Όπως αναφέρθηκε η Safe Bulkers δαθέτει ένα πλεονέκτημα, το ναυπηγικό της πρόγραμμα για eco bulk carriers, που θα είναι απόλυτα συμβατά με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για τα επόμενα 10 με 15 χρόνια. Όρους που, όπως υπογράμμισε ο κ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, δεν έχει σήμερα το 78% του υφιστάμενου στόλου. Με την εταιρεία να εκτιμά ότι αυτό θα οδηγήσει πολλά πλοία σε μείωση της ταχύτητας πλεύσης προκειμένου να ελαττώσουν τους ρύπους, κάτι που θα έχει ως συνέπεια τη λιγότερη διαθέσιμη χωρητικότητα στην αγορά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr