Η ECSA (Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας) υποστηρίζει επίσης την πρόταση του εισηγητή για τη δημιουργία ενός τομεακού ταμείου και τη διάθεση τουλάχιστον του 75% των εσόδων που παράγονται από τα ναυτιλιακά δικαιώματα σε αυτό το ταμείο.
Η ECSA ζήτησε να συμπεριληφθούν αυτά τα δύο στοιχεία στο αναθεωρημένο EU ETS και πιστεύει ότι το σχέδιο έκθεσης είναι μια καλή αφετηρία για τις μελλοντικές εργασίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο κ. Liese προσπάθησε επίσης να αντιμετωπίσει το ζήτημα των πλοίων πάγου στην έκθεσή του, το οποίο είναι ένα από τα στοιχεία που επισημαίνονται από τους όρους-πλαίσιο της ECSA για MBM (Market-Based Measures) για τη ναυτιλία.
«Η εισαγωγή μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμβατικές συμφωνίες μεταξύ πλοιοκτητών και εμπορικών φορέων αποτελεί τον πυρήνα της θέσης της ECSA για την ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS», δήλωσε ο Φίλιππος Φιλής, Πρόεδρος της ECSA. «Θα διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» και θα δώσει κίνητρα για την υιοθέτηση περαιτέρω μέτρων απόδοσης και καθαρότερων καυσίμων».
«Το ταμείο που προορίζεται για τον κλάδο είναι απαραίτητο για τη χρηματοδότηση έργων έρευνας και ανάπτυξης και για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων. Μολονότι το σχέδιο έκθεσης πρέπει να βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία και σηματοδοτεί την αρχή μιας μακράς νομοθετικής διαδικασίας, αποτελεί ουσιαστικό βήμα προς τα εμπρός. Η ECSA προσβλέπει σε περαιτέρω συνεργασία με τους ευρωβουλευτές και τα κράτη μέλη στο Συμβούλιο», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr