Οι τερματικοί σταθμοί θα ενισχύσουν επίσης τον ρόλο της χώρας στη διαμετακόμιση αξιοποιώντας στο έπακρο τη στρατηγική της θέση και τους νέους διαδρόμους της για τον ανεφοδιασμό της Ευρώπης και των Βαλκανίων.
Θέλοντας να αξιοποιήσουν στο έπακρο την ευκαιρία του φυσικού αερίου να είναι το καύσιμο γέφυρας στον δρόμο προς την καθαρή ενέργεια και της ανάγκης των βαλκανικών χωρών να διαφοροποιήσουν τις πηγές τους και να μην εξαρτώνται τόσο από τη ρωσική Gazprom, οι ελληνικοί ενεργειακοί όμιλοι έχουν σχεδιάσει και προωθούν υποδομές για την είσοδό τους στο ελληνικό σύστημα LNG.
Το καύσιμο θα χρησιμοποιεί τον ελληνικό αγωγό Trans Adriatic Pipeline, τον Interconnector Ελλάδας-Βουλγαρίας και τους συνδέσμους του, και το σχέδιο διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία, για να φτάσει στις γειτονικές χώρες και να μειώσει την εξάρτηση από την Τουρκία.
Ως εκ τούτου, εκτός από τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας στα ανοικτά των ακτών της Αττικής, η Ελλάδα βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης τερματικών σταθμών κοντά στην Κόρινθο και στην πόλη της Αλεξανδρούπολης στο βόρειο Αιγαίο.
Η Ρεβυθούσα είναι μεταξύ των 28 τερματικών σταθμών LNG που λειτουργούν σήμερα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και στην Ευρώπη και ο μοναδικός στην Ελλάδα που δέχεται φορτία LNG, αποθηκεύει προσωρινά και επαναεριοποιεί LNG και προμηθεύει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
Με χωρητικότητα αποθήκευσης 225.000 κυβικών μέτρων LNG και ικανότητα επαναεριοποίησης 1.250 κυβικών μέτρων την ώρα, ο τερματικός σταθμός αποτελεί σημαντικό ενεργειακό πλεονέκτημα για τη χώρα μας, παρέχοντας ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού, λειτουργική ευελιξία στο σύστημα μεταφοράς και αυξημένη ικανότητα κάλυψης της ζήτησης αιχμής φυσικού αερίου.
Κοντά στη σφράγιση της επενδυτικής απόφασης βρίσκεται το έργο του τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη. Με προϋπολογισμό 407,3 εκατομμυρίων δολαρίων, το έργο αποτελείται από μια πλωτή πλατφόρμα για την υποδοχή, την προσωρινή αποθήκευση και την αεριοποίηση του LNG και έναν υποθαλάσσιο και χερσαίο αγωγό για το καύσιμο να φτάσει στο εθνικό σύστημα μεταφοράς.
Το έργο αναπτύσσεται από την Gastrade του Ομίλου Κοπελούζου με τη συμμετοχή της Gaslog Investment, της ΔΕΠΑ Commercial, της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου της Ελλάδος, του φορέα εκμετάλλευσης δικτύου φυσικού αερίου της χώρας ΔΕΣΦΑ και της Bulgartransgaz EAD της Βουλγαρίας.
Άλλη μια πύλη εισόδου φυσικού αερίου στην Ελλάδα θα είναι η μονάδα που ετοιμάζει ο όμιλος διυλιστηρίων Motor Oil στις εγκαταστάσεις του κοντά στην Κόρινθο. Αυτή θα είναι μια επένδυση που ξεπερνά τα 336 εκατομμύρια δολάρια και θα φέρει το όνομα Διώρυγα Gas.
Η μονάδα θα έχει χωρητικότητα αποθήκευσης 210.000 κυβικών μέτρων και δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWh ημερησίως, με τη μέση ετήσια ζήτηση να υπολογίζεται στα 2,5 δις κυβικά μέτρα. Η ολοκλήρωσή του θα αυξήσει την αποθηκευτική ικανότητα του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου κατά 80%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr