Ως μία από τις πιο παραγωγικές κατηγορίες πλοίων, χρησιμοποιούν γενικά μια τυπική, βασική σχεδίαση, αν και η Κίνα, η οποία είναι μια από τις κορυφαίες χώρες ναυπήγησης των πλοίων, κάνει αναφορά για μια σειρά νέων εξελίξεων στο σχεδιασμό.
Από τις αρχές του 2022, η China State Shipbuilding αναφέρει ότι έχει ξεκινήσει την παράδοση μιας νέας αποδοτικής κατηγορίας πλοίων bulker. Το πρώτο πλοίο, το Emerald Putuo, παραδόθηκε πρόσφατα, ενώ άλλα επτά αυτής της κατηγορίας είχαν ήδη παραγγελθεί και βρίσκονται υπό κατασκευή. Ταυτόχρονα, το Ινστιτούτο Σχεδιασμού & Έρευνας Εμπορικών Πλοίων της Σαγκάης (SDARI), σε συνεργασία με την SDTR Marine και το ABS (American Bureau of Shipping) σε ένα κοινό έργο ανάπτυξης, ολοκλήρωσε τα σχέδια για ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου με μεθανόλη.
Το Emerald Putuo χωρητικότητας 85.000 dwt παραδόθηκε πριν από μια εβδομάδα στην κινεζική Zhejian Xinythal Shipping και είναι το πρώτο μιας νέας, πιο ευέλικτης κατηγορίας bulkers. Σύμφωνα με την CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding που κατασκεύασε το πλοίο, συνδυάζει τεχνολογία παγκόσμιας κλάσης και φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό για να είναι ένα οικονομικό στη λειτουργία πλοίο. Συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με σχετικά υψηλή ταχύτητα για bulker και μεγάλη χωρητικότητα.
Το bulker, το οποίο έχει μήκος 751 πόδια με δοκό 118 ποδιών, διαθέτει χωρητικότητα φορτίου 106.000 κυβικών μέτρων. Μπορεί να λειτουργεί με ταχύτητα πλεύσης 14 κόμβων και λόγω της ευελιξίας του σχεδιασμού είναι κατάλληλο για τις περισσότερες εμπορικές διαδρομές μεγάλων αποστάσεων στον κόσμο. Μπορεί να μεταφέρει άνθρακα, μετάλλευμα, σιτηρά ή τσιμέντο.
Η CSSC υπογραμμίζει επίσης ότι κατάφερε να ναυπηγήσει το πλοίο σε μόλις εννέα μήνες μέσω της χρήσης έξυπνων ρομπότ συγκόλλησης, της ψηφιοποίησης και άλλων προηγμένων τεχνολογιών ναυπηγικής. Το Emerald Putuo, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στη Λιβερία, έχει ναυλωθεί σε εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ και θα μεταφέρει σόγια, καλαμπόκι και άλλα προϊόντα σιτηρών.
Bulker με μεθανόλη
Το SDARI δουλεύοντας με τις ίδιες βασικές διαστάσεις ενός bulker κατηγορίας Kamsarmax, ανέπτυξε σχέδια χρησιμοποιώντας λειτουργικά δεδομένα από τη ναυτιλιακή εταιρεία της Σιγκαπούρης SDTR για το φιλικό προς το περιβάλλον bulker του μέλλοντος. Το SDARI έχει αναπτύξει μια σειρά από νέες λύσεις ενεργειακών καυσίμων για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, συμπεριλαμβανομένης μιας που θα χρησιμοποιεί μεθανόλη για τα καύσιμα πρόωσης. Σύμφωνα με τον Wang GangYi, Chief Engineer του SDARI, «Τα πλεονεκτήματα της μεθανόλης αντικατοπτρίζονται κυρίως στο χαμηλότερο κόστος μετατροπής και μέσω της αναλογίας γκρι μεθανόλης και πράσινης μεθανόλης, μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου για το 2050».
Το ABS παρείχε μια ανάλυση της μεθανόλης ως προοπτικές της αγοράς καυσίμων, συμπεριλαμβανομένης μιας αξιολόγησης της απόδοσης των πλοίων σε διάφορα σενάρια λειτουργίας και στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Fuel EU, ETS) για την υποστήριξη του έργου.
Η κοινή ανάπτυξη του bulker χωρητικότητας 85.000 dwt με μεθανόλη θεωρείται σημαντικό βήμα τόσο για τo SDTR όσο και για τη βιομηχανία, για την επίτευξη ενός στόλου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στο μέλλον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr