Για να γίνουν τα πράσινα μελλοντικά καύσιμα πιο ανταγωνιστικά από πλευράς κόστους, σε σχέση με τα συμβατικά HFO και VLSFO, ο συνασπισμός λέει ότι θα απαιτηθεί ένας συνδυασμός τελών και επιδοτήσεων. Η δομή των τελών που οραματίζεται στη μελέτη θα δημιουργήσει μια τεράστια δεξαμενή εσόδων, που κορυφώνεται στα μέσα της δεκαετίας του 2030 σε περίπου 80-180 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως παγκοσμίως - δημιουργώντας άφθονους πόρους για την επιδότηση πράσινων καυσίμων υψηλότερου κόστους.
«Η έκθεση δείχνει ότι η εισαγωγή μιας σχετικά χαμηλής αύξησης της τιμής άνθρακα στη δεκαετία του 2020, η οποία σταδιακά ανεβαίνει σε περίπου 200 δολάρια, θα επιτρέψει την πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα και τη δημιουργία μιας βιομηχανίας που θα τροφοδοτείται αποκλειστικά από καθαρές μηδενικές πηγές ενέργειας έως το 2050.
Αυτό το επίπεδο τιμής άνθρακα είναι σύμφωνο με αυτό που εκτιμάται, ότι η Διεθνής Οργάνωση Ενέργειας χρειάζεται σε όλες τις βιομηχανίες για την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού, υποδεικνύοντας ότι η ναυτιλία δεν είναι μοναδική περίπτωση», δήλωσε ο Kasper Søgaard, Διευθύνων Σύμβουλος του Global Maritime Forum, χορηγός του συνασπισμού.
Η μελέτη ζητά έναν συνδυασμό μέτρων πολιτικής, που θεσπίζονται σε παγκόσμιο και περιφερειακό επίπεδο, για να καταστούν τα πράσινα καύσιμα πιο ανταγωνιστικά. Πρόσφατες ανασκοπήσεις από την LR και την UMAS υποδηλώνουν ότι τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών θα είναι δύο φορές πιο ακριβά από τις συμβατικές επιλογές μέχρι τη δεκαετία του 2030, δημιουργώντας μια «επείγουσα ανάγκη για πολιτική για να καλυφθεί το χάσμα ανταγωνιστικότητας».
Οι συντάκτες της έκθεσης εξέτασαν πολλαπλές επιλογές πολιτικής, ξεκινώντας από την τιμολόγηση του άνθρακα και τις επιδοτήσεις. Τα μέτρα που βασίζονται στην αγορά για τον άνθρακα περιλαμβάνουν σταθερούς φόρους άνθρακα, συστήματα πίστωσης άνθρακα για ανώτατα όρια και εμπορία· και άμεσες επιδοτήσεις. Μπορούν να συνδυαστούν με τρόπους που βοηθούν στην επίτευξη απαλλαγής από τον άνθρακα, με φορολόγηση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (εκπομπές CO2) και χρησιμοποιώντας τα έσοδα για την επιδότηση της προτιμώμενης εναλλακτικής λύσης (καύσιμα μηδενικού άνθρακα).
Χρησιμοποιώντας οικονομική μοντελοποίηση, οι συγγραφείς εξέτασαν δύο σενάρια απανθρακοποίησης της ναυτιλίας: μείωση κατά 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και 100% μείωση έως το 2050. Τα μοντέλα ξεκινούν με τιμή άνθρακα περίπου 11 $ ανά τόνο το 2025, αυξάνοντας στα 100 $ ανά τόνο στη δεκαετία του 2030 (και σημαντικά στη συνέχεια). Εάν το 100% των εσόδων από το τέλος χρησιμοποιούνταν για την επιδότηση της τιμής των καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα, η μελέτη διαπιστώνει ότι θα ήταν δυνατό να επιτευχθεί πλήρης απαλλαγή από τον άνθρακα με μια τιμή άνθρακα να κορυφώνεται στα 180 $ ανά τόνο το 2050.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr