Όπως αναφέρεται (δείτε ΕΔΩ), ο δανειολήπτης με δάνεια σε καθυστέρηση θα μπορεί να μεταβιβάζει την κυριότητα του ακινήτου κτλ στο ίδρυμα υπογράφοντας σύμβαση ενοικίασης/χρηματοδοτικής μίσθωσης για ορισμένη ελάχιστη χρονική περίοδο. Η εν λόγω λύση προβλέπεται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων ιδιωτικών οφειλών.” (υπ’ αρ. 195/1/29.7.2016 απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος-περίπτωση γ. του Τμήματος ΙΙΙ).
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρεται πως με την αξιολογούμενη ρύθμιση επιδιώκεται το άνοιγμα της σχετικής αγοράς και η παροχή περισσότερων διαθέσιμων εναλλακτικών λύσεων διευθέτησης των υποχρεώσεων δανειοληπτών μη εξυπηρετούμενων δανείων. Ενώ στους στόχους, αναφέρεται επίσης πως με τη συγκεκριμένη τροπολογία επιδιώκεται το άνοιγμα της αγοράς των υπηρεσιών χρηματοδοτικής μίσθωσης σε κάθε αγαθό, κεφαλαιουχικό ή καταναλωτικό ανεξάρτητα εάν ο μισθωτής είναι επιχείρηση, ελεύθερος επαγγελματίας ή ιδιώτης, ώστε να τεθεί στη διάθεση τους ένα πρόσθετο εναλλακτικό χρηματοδοτικό εργαλείο για τη χρηματοδότηση των αναγκών τους.
Η νέα αυτή η διαδικασία που θέτει η τροπολογία εμπλουτίζει το πλαίσιο διαχείρισης των κόκκινων και καθυστερούμενων δανείων.
Αναλυτικά η τροπολογία “Επέκταση χρηματοδοτικής μίσθωσης στους ιδιώτες -Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 1 ν. 1665/1986” αναφέρει τα εξής:
“Με τη σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης ο εκμισθωτής, -σ.σ. αφορά τις ανώνυμες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και τα πιστωτικά ιδρύματα- υποχρεούται να παραχωρεί έναντι μισθώματος τη χρήση πράγματος, κινητού ή ακινήτου, ή και των δύο μαζί, παρέχοντας στον αντισυμβαλλόμενό του συγχρόνως το δικαίωμα είτε να αγοράσει το πράγμα είτε να ανανεώσει τη μίσθωση για ορισμένο χρόνο. Οι συμβαλλόμενοι έχουν την ευχέρεια να ορίσουν ότι το δικαίωμα αγοράς μπορεί να ασκηθεί και πριν από τη λήξη του χρόνου της μίσθωσης".
Επίσης προβλέπεται στην τροπολογία πως “αντικείμενο χρηματοδοτικής μίσθωσης μπορεί να είναι κινητό ακίνητο ή ακίνητο που αγόρασε προηγουμένως ο εκμισθωτής από τον μισθωτή”.
Αντιδράσεις θεσμών - Μεταβατικό καθεστώς
Στο μεταξύ το όλο θέμα της διαχείρισης των κόκκινων δανείων είναι κεντρικό στην νέα αξιολόγηση που έχει ήδη ξεκινήσει εντατικά σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι οι θεσμοί έχουν εκφράσει αντιρρήσεις για το μεταβατικό πλαίσιο που θα ισχύσει μέχρι ι να ξεκινήσει ο φορέας για τους ευάλωτους καθώς επιμένουν να είναι αντίθετοι σε οποιουδήποτε είδους προστασία, συμπεριλαμβανομένων και των ευάλωτων δανειοληπτών. Ήδη η κυβέρνηση και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (τράπεζες και servicers) έχουν συμφωνήσει σε ένα μεταβατικό πλαίσιο, με το οποίο επί της ουσίας τράπεζες και servicers αναλαμβάνουν τον ρόλο του ενδιάμεσου «φορέα» λαμβάνοντας ένα μίσθωμα –χαμηλότερο της δόσης του δανείου- αλλά και την επιδότηση του δημοσίου που θα κυμαίνεται από 70-210 ευρώ, κάτι που μάλιστα (όπως αναφέρεται από την κυβέρνηση) δεν προσκρούει και στο κοινοτικό δίκαιο ενισχύσεων (ούτως ή άλλως λαμβάνουν τα χρήματα οι τράπεζες) Όπως φαίνεται μάλιστα η πολιτική είναι εκείνη που θα λύσει το όλο ζήτημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr